ANAFRIC se suma a la setena edició de la Setmana contra el Malbaratament Alimentari d’AECOC

ANAFRIC, com a entitat adherida a “El Sentit de la Carn”, s’ha sumat a la Setmana contra el Malbaratament Alimentari d’AECOC. D’aquesta manera, ANAFRIC busca conscienciar sobre la importància de reduir el malbaratament alimentari, recolzant el gran nombre d’activitats i projectes que posarà en marxa AECOC, orientats a posar en valor els aliments ia augmentar la sensibilització dels consumidors per guanyar la batalla contra el malbaratament alimentari. Aquesta edició comptarà amb la participació d´escoles, centres acadèmics, companyies destacades de la distribució i la indústria alimentària, administracions i organitzacions del tercer sector.

 

 

Amb la seva adhesió a la Setmana contra el Malbaratament Alimentari d’AECOC, ANAFRIC vol posar en valor les bones pràctiques que el sector carni ja fa temps que aplica en aquest àmbit. En aquest sentit, la iniciativa vol destacar que els productes d’origen animal generen molt poc malbaratament alimentari i l’excedent és mínim. A Espanya, aquest percentatge també és molt reduït i només suposen el 7,1% del total del malbaratament d’aliments.

Aquesta dada és molt rellevant atès que els aliments desaprofitats a la Unió Europea generen 170 milions de tones d’emissions de CO2 a l’any, fet que suposa el 17% de les emissions directes de gasos amb efecte d’hivernacle de la UE.

A més, la ramaderia impulsa un bon nombre de pràctiques d’economia circular i contribueix a lluitar contra les pèrdues d’aliments i el malbaratament alimentari. Un exemple n’és l’aprofitament per a l’alimentació del bestiar de molts subproductes de produccions vegetals destinades a ús humà. Aquests subproductes anirien a l’abocador si no s’utilitzessin com a base per a l’alimentació animal.

La indústria càrnia també lluita contra el malbaratament alimentari amb treballs en recerca i R+D per millorar contínuament el disseny de productes com, per exemple, formulacions per augmentar la data de consum i caducitat dels aliments o el disseny d’envasos que garanteixin més vida útil a la carn i elaborats mitjançant millores a les infraestructures d’emmagatzematge, producció i transport, entre d’altres.

ANAFRICZERO, el granet de sorra d’ANAFRIC

Encara que les carns formen part dels aliments que menys es desaprofiten, conformen, juntament amb els lactis i les llavors oleaginoses, el 20% dels aliments que es desaprofiten.

 

 

 

Davant d’aquesta preocupació, des d’ANAFRIC associació empresarial càrnia, ha continuat amb la seva campanya de comunicació posada en marxa fa un any per difondre què està fent el sector carni per posar fre al malbaratament i per conscienciar de la contribució «necessària i imprescindible» de totes les baules de la indústria càrnia per aturar el canvi climàtic i contribuir a una millor distribució dels aliments a nivell global.

Continguts dirigits a diferents públics

La campanya es pot veure a través de la web anafriczero.anafric.es on es posa en valor un sector i un ofici amb el futur verd. Aquest bloc repassa les dades actualitzades del sector carni i segmenta els seus continguts en quatre objectius diferents, segons el públic al qual es vol impactar: ​​restauració, àmbit domèstic, àmbit laboral i establiments comercials.

Col·laboradors