ANAFRIC es torna a adherir per segon any consecutiu a “El Sentit de la Carn”, un projecte de col·laboració de tota la cadena de valor (fabricants, distribuïdors, botigues del canal especialista, interprofessionals, associacions i organitzacions, entre d’altres) per ressaltar el rol de la carn i els productes carnis en la nostra cultura i gastronomia. Aquesta edició comptarà amb un total de 160 entitats adherides.
El consumidor podrà veure aquesta campanya als establiments adherits, al packaging de les empreses càrnies participants, als fullets comercials, pàgines webs, xarxes socials….
A més, “El Sentit de la Carn” llançarà, el proper 6 d’octubre, un concurs en el seu perfil d’Instagram (@elsentidodelacarne) en què els ciutadans podran optar a lots de carn de diferents categories de producte.
Estudi d’opinió sobre el consum de carn
Segons l’“Estudi d’opinió sobre la importància del sector carni a Espanya” elaborat per Sigma Dos per al Fòrum Ramader-Càrnic, un 80% dels consumidors considera que la carn és un aliment essencial i indispensable, mentre que un 72% creu que hi ha bulls al voltant del sector i de la pròpia carn.
Tot i això, el sector gaudeix de bona salut tal com demostra el fet que durant el primer trimestre del 2025 el consum per càpita de carns i productes carnis a les llars va assolir els 11 quilos, fet que suposa un augment del 5% respecte al mateix període de l’any anterior, segons dades del Ministeri d’Agricultura, Pesca i Aliment.
En aquest context, la iniciativa té com a objectiu principal transmetre que la carn i els productes carnis formen part de la nostra cultura gastronòmica i que, consumida d’acord amb les pautes recomanades, contribueix a una dieta variada i equilibrada, en el marc de la Dieta Mediterrània.