Anul·len una campanya d’una empresa que distribueix productes que imiten a la carn per “enganyosa”

Les autoritats angleses  (AHDB) han obligat a The Meatless Farm Company, empresa que elabora productes vegetals que imiten a la carn, a retirar la campanya publicitària que estava desenvolupant en Xarxes Socials per realitzar afirmacions que no poden ser recolzades amb evidència científica. En la campanya s’afirmava, per exemple, que “utilitzar productes vegetals va impulsar l’energia i la salut mental i física”, de dos protagonistes de la campanya.

L’AHDB va interposar una denúncia davant l’Autoritat de Normes de Publicitat (ANSA), demanant que s’aportés la documentació pertinent per a aquestes afirmacions ja que entenia que els anuncis no complien amb els codis publicitaris.

En concret, aquests reglaments específiquen que les declaracions de propietats saludables han d’estar recolzades per un organisme mèdic o nutricional nacional, o una organització benèfica de salut.

Després de la comprovació que això no succeeix amb els productes d’aquesta empresa, l’ANSA va acordar que els anuncis infringien les regles de publicitat i va sol·licitar a Meatless Farm que ja no els usés i que eliminés els que encara estiguin en ús.

Dir carn o lacti un producte que no ho és, donar-li atributs que no té i realitzar afirmacions sobre suposades propietats alimentoses només per a captar compradors, és un acte contrari a la bones pràctiques, a més de ser profundament deslleial amb el consumidor que confia i opta per ells.

 

 

Més informació en aquest enlace.

 

 

Col·laboradors