Brussel·les estudia excloure la carn de la seva política de promoció

Experts de la Comissió Europea i representants d’organitzacions van debatre sobre els propers canvis en la política promoció agroalimentària. Des de l’equip de promoció de la Comissió Europea, han explicat a EfeAgro que hi ha tres opcions que la Comissió estudia per a la propera revisió de la política:

Opció 1: continuar treballant sobre la política actual, utilitzant els programes de treball anuals per ajustar les campanyes a les prioritats marcades per Brussel·les, especialment en l’àmbit de la sostenibilitat.

Opció 2: Ajustar i limitar les accions al mercat interior als objectius fixats en l’estratègia «De la Granja a la Taula», que pretén impulsar una producció i consum d’aliments més sostenible, i permetre alhora finançar altres accions en tercers països.

Opció 3: Revisió total i exclusió d’alguns productes, com ara la carn.

Posició: Mentre que molts consumidors i ONG són partidaris d’eliminar de la promoció productes com la carn i l’alcohol, els països i les organitzacions de productors s’hi oposen.

Segons EFE, “Brussel·les tindrà en compte les diferències visions i examinarà cadascuna, analitzant els avantatges i problemes que puguin sorgir» i l’impacte mediambiental, econòmic, de sostenibilitat i social, per després dur a terme una avaluació objectiva. «La nostra intenció és no estigmatitzar cap sector en particular, no atacar-ne cap» i en especial aquells que són molt importants per a l’economia agroalimentària», van indicar fonts de la Comissió Europea.

El que ja s’està fent i continuarà en el futur és augmentar el percentatge del pressupost per a la promoció de les fruites i les verdures i incloure els productes a base de plantes.

 

Col·laboradors