El 23è Congrés AECOC de Productes Càrnics revela que el consum de carn fresca va caure un 0,9% al tancament del 2022 i la tendència es va accentuar el gener d’aquest any, fins a registrar un descens interanual del 2,5%, segons les dades donades a conèixer per Nielsen.
El Congrés va mostrar que el preu és un factor determinant a les diferents categories del sector carni. Mentre el consum de carn fresca disminueix, la xarcuteria va tancar el 2022 amb un creixement en el volum de compra de l’1,1%, gràcies, en part, a una estabilitat més gran en l’evolució dels seus preus.
En conjunt, el volum de compra de productes carnis el 2022 va caure un 0,3% el 2022, mentre que la facturació del sector va créixer un 7,1% per efecte de la inflació.
Los platos preparados de carne, al alza
Els plats preparats de carn, a l’alça
L’estudi reflecteix també el bon comportament dels plats preparats carnis, fins i tot en l’actual context d’inflació. El 2022, el volum de compra de productes carnis preparats, tant refrigerats com congelats o en conserva, va augmentar un 3,9%, mentre que el creixement en valor va ser del 17%. Actualment, la categoria ja representa un 2,9% del volum de compra de carn.
Les hamburgueses, al top
En parlar al Congrés d’AECOC, també s’ha fet conèixer l’estudi sobre Hàbits de Consum i Estil de Vida dels Joves elaborat per una marca d’hamburgueses juntament amb l’Equip Investigador de la Universitat Complutense de Madrid.
L’estudi, realitzat entre més de 700 alumnes d’edats compreses entre els 18 i els 25 anys, deixa veure com el 22,4% dels enquestats assegura consumir 3 o més cops a la setmana plats preparats com una alternativa senzilla i pràctica.
Pel que fa als plats preparats o precuinats refrigerats estrella, les hamburgueses són una aposta clara entre els joves (28%) davant d’altres opcions com el menjar italià, com ara pasta o lasanya (22,5%); el menjar xinès o japonès (16,3%), pollastre o peix amb arròs o verdures (13%) o fins i tot la nostra tradicional truita de patata (15,2%).
Altres notícies d’interès
- AECOC: «Si la rebaja del IVA se hubiese ampliado a otros productos esenciales como la carne o el pescado, el IPC de los alimentos en enero se situaría entre el 13,7 y el 11,7»
- Aspecto y precio, los principales motivos para comprar productos frescos, según AECOC
- Congreso AECOC. El sector cárnico consolida su crecimiento. En España se consume menos carne pero de más calidad