Canvis d’hàbits de consum i tendències a la carn fresca, segons AECOC: menys fresc i més preparat

El 23è Congrés AECOC de Productes Càrnics revela que el consum de carn fresca va caure un 0,9% al tancament del 2022 i la tendència es va accentuar el gener d’aquest any, fins a registrar un descens interanual del 2,5%, segons les dades donades a conèixer per Nielsen.

El Congrés va mostrar que el preu és un factor determinant a les diferents categories del sector carni. Mentre el consum de carn fresca disminueix, la xarcuteria va tancar el 2022 amb un creixement en el volum de compra de l’1,1%, gràcies, en part, a una estabilitat més gran en l’evolució dels seus preus.

En conjunt, el volum de compra de productes carnis el 2022 va caure un 0,3% el 2022, mentre que la facturació del sector va créixer un 7,1% per efecte de la inflació.

 

 

Los platos preparados de carne, al alza

Els plats preparats de carn, a l’alça

L’estudi reflecteix també el bon comportament dels plats preparats carnis, fins i tot en l’actual context d’inflació. El 2022, el volum de compra de productes carnis preparats, tant refrigerats com congelats o en conserva, va augmentar un 3,9%, mentre que el creixement en valor va ser del 17%. Actualment, la categoria ja representa un 2,9% del volum de compra de carn.

 

Les hamburgueses, al top

En parlar al Congrés d’AECOC, també s’ha fet conèixer l’estudi sobre Hàbits de Consum i Estil de Vida dels Joves elaborat per una marca d’hamburgueses juntament amb l’Equip Investigador de la Universitat Complutense de Madrid.

L’estudi, realitzat entre més de 700 alumnes d’edats compreses entre els 18 i els 25 anys, deixa veure com el 22,4% dels enquestats assegura consumir 3 o més cops a la setmana plats preparats com una alternativa senzilla i pràctica.

Pel que fa als plats preparats o precuinats refrigerats estrella, les hamburgueses són una aposta clara entre els joves (28%) davant d’altres opcions com el menjar italià, com ara pasta o lasanya (22,5%); el menjar xinès o japonès (16,3%), pollastre o peix amb arròs o verdures (13%) o fins i tot la nostra tradicional truita de patata (15,2%).

 

 

 

Altres notícies d’interès 

 

ÚLTIMES NOTÍCIES

El Grup Vall Companys, un dels principals referents de la indústria agroalimentària espanyola, va tancar l’exercici 2024 amb una facturació global de 4.163 milions d’euros i es va posicionar com el primer grup empresarial del sector de l’alimentació a Espanya. Una part molt significativa d’aquesta activitat es concentra a Aragó, on la companyia va assolir una facturació de 904 milions d’euros, cosa que representa el 21,7% del total del grup. Aquesta aposta estratègica per la regió es tradueix en una sòlida implantació industrial, amb sis fàbriques i un centre logístic distribuïts a diferents localitats aragoneses. Presència industrial a Aragó La companyia compta amb una planta de pinsos i un escorxador de porcí a Ejea de los Caballeros, una fàbrica de farina a Tardienta, una incubadora avícola a Sástago, una planta de processament de subproductes a Mercazaragoza i un assecador i comercialitzadora de pernil a Calamocha. Aquesta xarxa de centres genera més de 2.360 llocs de treball directes a la comunitat. Inversió i eficiència productiva Durant el 2024, Grup Vall Companys va destinar més de 8,2 milions d’euros a noves inversions a Aragó, amb l’objectiu de modernitzar les instal·lacions, millorar l’eficiència energètica i incorporar tecnologies d’última generació. Destaca la inversió realitzada a Calamocha, on s’han instal·lat plaques solars i calderes de biomassa, i s’hi ha incorporat tecnologia d’altes pressions per garantir la competitivitat als mercats internacionals. També s’han executat millores importants a Ejea i Mercazaragoza, amb un fort component en autoconsum energètic. Aragó, eix de l’economia circular del Grup La comunitat aragonesa també s’ha convertit en el centre neuràlgic dels projectes d’economia circular del grup. Entre ells, el desenvolupament de Biovall Heparine Science en col·laboració amb Bioibèrica, per a la producció d’heparina a partir de mucosa porcina, i l’ampliació de VEOS Ibèrica, a Monzón, especialitzada en la transformació de sang porcina en ingredients proteics. Aquest darrer projecte preveu una inversió superior a 71 milions d’euros, amb la incorporació de línies de producció per a col·lagen i plasma destinats al consum humà. Talent, formació i projecció internacional L’aposta pel talent local i la formació contínua és un altre dels pilars del grup, que compta amb més de 200 convenis amb universitats i centres de formació professional, molts a Aragó. El 2024, Vall Companys va invertir més de 480.000 euros en formació interna, cosa que li ha valgut el reconeixement com a TOP Employer per cinquè any consecutiu. En paral·lel, el grup manté la seva projecció internacional a Amèrica Llatina, on des del 2017 ha desenvolupat aliances a països com Perú, Colòmbia, Mèxic, Uruguai i Brasil, fomentant la producció local i generant noves oportunitats professionals per al seu equip. Enviar comentarios Paneles laterales Historial Guardado Resultados de traducción disponibles
El Grup Vall Companys, un dels principals referents de la indústria agroalimentària espanyola, va tancar l’exercici 2024 amb una facturació […]
Veure més

Col·laboradors