El 42% de la carn consumida a les llars espanyoles és de porcí

La carn de porcí suposa el 42% de tota la carn consumida a les llars, segons les darreres dades del Panell de Consum del Ministeri d’Agricultura, Pesca i Alimentació (MAPA). Un percentatge que, segons destaca l’Organització Interprofessional Agroalimentària del Porcí de Capa Blanca (INTERPORC), la consolida com a opció càrnia preferida pels consumidors espanyols.

Consumo porcino hogares

Les xifres mostren que el consum total de carn fresca i elaborats de porcí a Espanya va superar les 817.000 tones. Una quantitat que consolida el canvi de tendència en el consum que es va produir el 2023, any en què, després de diversos exercicis a la baixa, el consum de porcí va augmentar lleugerament fins a situar-se en 807.600 tones.

En aquesta pujada hi ha tingut molt a veure l’evolució del consum a les llars, on el porcí és el que més ha crescut entre tots els grups de carn, amb un creixement del 3,5% en carn fresca i un 0,8% en elaborats respecte de l’any anterior. De fet, la despesa en carn fresca de porc també ha estat la que ha experimentat un creixement més gran entre tots els tipus de carns comprades pels consumidors espanyols per consumir a la llar.

Un increment que ha fet que la despesa de les llars en carn i elaborades de porcí se situï en 7.707 milions d’euros, fet que suposa més del 47% de la despesa total en carns i productes carnis i un 9,2% de la despesa total en alimentació i begudes.

INTERPORC destaca que aquestes xifres evidencien tant la confiança dels consumidors en la qualitat, la versatilitat i l’alt valor nutricional que caracteritzen els productes porcins, com la nostra condició de sector clau perquè els espanyols tinguin accés a una alimentació saludable.

Altres notícies interessants

 

ÚLTIMES NOTÍCIES

El Grup Vall Companys, un dels principals referents de la indústria agroalimentària espanyola, va tancar l’exercici 2024 amb una facturació global de 4.163 milions d’euros i es va posicionar com el primer grup empresarial del sector de l’alimentació a Espanya. Una part molt significativa d’aquesta activitat es concentra a Aragó, on la companyia va assolir una facturació de 904 milions d’euros, cosa que representa el 21,7% del total del grup. Aquesta aposta estratègica per la regió es tradueix en una sòlida implantació industrial, amb sis fàbriques i un centre logístic distribuïts a diferents localitats aragoneses. Presència industrial a Aragó La companyia compta amb una planta de pinsos i un escorxador de porcí a Ejea de los Caballeros, una fàbrica de farina a Tardienta, una incubadora avícola a Sástago, una planta de processament de subproductes a Mercazaragoza i un assecador i comercialitzadora de pernil a Calamocha. Aquesta xarxa de centres genera més de 2.360 llocs de treball directes a la comunitat. Inversió i eficiència productiva Durant el 2024, Grup Vall Companys va destinar més de 8,2 milions d’euros a noves inversions a Aragó, amb l’objectiu de modernitzar les instal·lacions, millorar l’eficiència energètica i incorporar tecnologies d’última generació. Destaca la inversió realitzada a Calamocha, on s’han instal·lat plaques solars i calderes de biomassa, i s’hi ha incorporat tecnologia d’altes pressions per garantir la competitivitat als mercats internacionals. També s’han executat millores importants a Ejea i Mercazaragoza, amb un fort component en autoconsum energètic. Aragó, eix de l’economia circular del Grup La comunitat aragonesa també s’ha convertit en el centre neuràlgic dels projectes d’economia circular del grup. Entre ells, el desenvolupament de Biovall Heparine Science en col·laboració amb Bioibèrica, per a la producció d’heparina a partir de mucosa porcina, i l’ampliació de VEOS Ibèrica, a Monzón, especialitzada en la transformació de sang porcina en ingredients proteics. Aquest darrer projecte preveu una inversió superior a 71 milions d’euros, amb la incorporació de línies de producció per a col·lagen i plasma destinats al consum humà. Talent, formació i projecció internacional L’aposta pel talent local i la formació contínua és un altre dels pilars del grup, que compta amb més de 200 convenis amb universitats i centres de formació professional, molts a Aragó. El 2024, Vall Companys va invertir més de 480.000 euros en formació interna, cosa que li ha valgut el reconeixement com a TOP Employer per cinquè any consecutiu. En paral·lel, el grup manté la seva projecció internacional a Amèrica Llatina, on des del 2017 ha desenvolupat aliances a països com Perú, Colòmbia, Mèxic, Uruguai i Brasil, fomentant la producció local i generant noves oportunitats professionals per al seu equip. Enviar comentarios Paneles laterales Historial Guardado Resultados de traducción disponibles
El Grup Vall Companys, un dels principals referents de la indústria agroalimentària espanyola, va tancar l’exercici 2024 amb una facturació […]
Veure més

Col·laboradors