El Grup Coren creix un 8,5% el primer semestre del 2025, arribant a una facturació de 623 milions

El Grup Coren continua el camí de creixement en els darrers anys, malgrat la complexitat de l’entorn productiu del sector agroalimentari des de la pandèmia, marcada per les tensions geopolítiques mundials, que han provocat un fort increment de costos amb gran impacte al sector. En tot cas, la cooperativa va tancar la primera meitat de l’any amb un creixement del 8,5%, situant el seu volum de facturació de gener a juny en 623 milions d’euros (enfront dels 573 del mateix període de l’any passat).La previsió per a aquest any és tancar per sobre dels 1.450 milions, al total del Grup (incloent-hi Frigolouro, que presenta comptes de manera independent).

 

Coren

 

L’estructura consolidada de Coren, la seva orientació a les necessitats del mercat i la diversificació productiva són claus per fer front a un context complex marcat pels alts costos de les matèries primeres d’alimentació animal. El preu dels cereals va començar a pujar a la pandèmia del cóvid-19 i es va disparar amb l’esclat de la Guerra d’Ucraïna i els continus focus a l’Orient Mitjà. Si bé en els darrers temps s’ha moderat, encara representa un 40% més que fa cinc anys i continua en vaivé per la inestabilitat geopolítica mundial. Aquestes pujades han tingut una intensa repercussió al sector agroalimentari, ja que l’alimentació suposa més de dos terços del cost de producció en avicultura i porcí. A això s’hi suma l’encariment de l’electricitat, els carburants i altres subministraments.

Mentre que els costos de producció continuen a l’alça, la repercussió al consumidor ha estat mínima.Els productes agroalimentaris mantenen uns preus baixos, en un context no només de contínua pujada de costos sinó també mesures de la Unió Europea cada vegada més estrictes en producció, qualitat o sanitat, però alhora s’està permetent l’entrada de productes amb preus inferiors procedents de països extracomunitaris com el Brasil o la Xina, que no tenen les garanties per al consumidor que sí que compleix.

 

A més, les polítiques de la Unió Europea són cada cop més restrictives i continuen retallant suports a sectors productius bàsics com l’agroalimentari. La societat ha de ser conscient de la importància que els productors d’aliments percebin uns preus justos pels seus productes, que els permetin treballar de manera viable i complint totes les garanties. Això és vital per mantenir un sector agroalimentari fort i ben dimensionat a Espanya i Europa, que garanteixi la producció d’aliments als ciutadans europeus sense dependre de països tercers.

 

Referent en produccions camperes i porc alimentat amb castanyes

Pel que fa a les seves produccions, Coren es manté com a líder al mercat d’avicultura, porcí i boví, destacant les seves produccions diferenciades de pollastre de Corral criat amb sortida lliure a camp i alimentat amb blat de moro, o el porc alimentat amb castanyes, plenament consolidat al mercat. També és productor de referència en ous campers (Coren produeix exclusivament ous de gallines criades amb sortida a camp) i produccions ecològiques.

Pel que fa a l’ocupació, el Grup va arribar als 3.300 treballadors, als quals se sumen els transportistes i empleats de contractes que treballen de manera directa per a la cooperativa.

 

Impuls a les renovables i mercat exterior

A nivell d’inversions, Coren reforça el seu compromís amb una producció sostenible.Així, continua impulsant projectes de gran importància com l’ampliació de la seva Planta d’Energia Renovable per al tractament de biomassa ramadera o la Planta de Biometanització per a la generació de biogàs -pionera al sector a Espanya-, que recentment ha incorporat una innovadora instal·lació per a la generació de biometà.

Pel que fa a activitat exterior, Coren es va enfocar a consolidar la seva presència als principals mercats i obrir-ne de nous. Les vendes a l’estranger representen el 35% de la facturació càrnia de Coren (exclosa alimentació animal), i ja arriben als 60 països. El pla d’expansió internacional de la cooperativa se centra en mercats europeus (fonamentalment el Regne Unit i França) i els asiàtics (Xina, Japó o Corea del Sud).

 

Nous projectes per continuar creixent

De cara als propers anys, la cooperativa preveu prosseguir-ne el creixement. Per això, treballa en la contínua modernització dels seus centres de processament per tal d’optimitzar l’eficiència i els processos productius, alhora que desenvolupa nous projectes energètics. A nivell comercial, s’enfoca en les seves games de valor diferenciat, augmentant la seva quota de mercat, i desenvolupant nous productes adaptats a les necessitats dels consumidors d’avui. En aquesta línia, i per acostar-se al públic més jove, acaba de posar en marxa la seva tercera food-truck per enfortir la seva presència a festivals i event

ÚLTIMES NOTÍCIES

El Grup Vall Companys, un dels principals referents de la indústria agroalimentària espanyola, va tancar l’exercici 2024 amb una facturació global de 4.163 milions d’euros i es va posicionar com el primer grup empresarial del sector de l’alimentació a Espanya. Una part molt significativa d’aquesta activitat es concentra a Aragó, on la companyia va assolir una facturació de 904 milions d’euros, cosa que representa el 21,7% del total del grup. Aquesta aposta estratègica per la regió es tradueix en una sòlida implantació industrial, amb sis fàbriques i un centre logístic distribuïts a diferents localitats aragoneses. Presència industrial a Aragó La companyia compta amb una planta de pinsos i un escorxador de porcí a Ejea de los Caballeros, una fàbrica de farina a Tardienta, una incubadora avícola a Sástago, una planta de processament de subproductes a Mercazaragoza i un assecador i comercialitzadora de pernil a Calamocha. Aquesta xarxa de centres genera més de 2.360 llocs de treball directes a la comunitat. Inversió i eficiència productiva Durant el 2024, Grup Vall Companys va destinar més de 8,2 milions d’euros a noves inversions a Aragó, amb l’objectiu de modernitzar les instal·lacions, millorar l’eficiència energètica i incorporar tecnologies d’última generació. Destaca la inversió realitzada a Calamocha, on s’han instal·lat plaques solars i calderes de biomassa, i s’hi ha incorporat tecnologia d’altes pressions per garantir la competitivitat als mercats internacionals. També s’han executat millores importants a Ejea i Mercazaragoza, amb un fort component en autoconsum energètic. Aragó, eix de l’economia circular del Grup La comunitat aragonesa també s’ha convertit en el centre neuràlgic dels projectes d’economia circular del grup. Entre ells, el desenvolupament de Biovall Heparine Science en col·laboració amb Bioibèrica, per a la producció d’heparina a partir de mucosa porcina, i l’ampliació de VEOS Ibèrica, a Monzón, especialitzada en la transformació de sang porcina en ingredients proteics. Aquest darrer projecte preveu una inversió superior a 71 milions d’euros, amb la incorporació de línies de producció per a col·lagen i plasma destinats al consum humà. Talent, formació i projecció internacional L’aposta pel talent local i la formació contínua és un altre dels pilars del grup, que compta amb més de 200 convenis amb universitats i centres de formació professional, molts a Aragó. El 2024, Vall Companys va invertir més de 480.000 euros en formació interna, cosa que li ha valgut el reconeixement com a TOP Employer per cinquè any consecutiu. En paral·lel, el grup manté la seva projecció internacional a Amèrica Llatina, on des del 2017 ha desenvolupat aliances a països com Perú, Colòmbia, Mèxic, Uruguai i Brasil, fomentant la producció local i generant noves oportunitats professionals per al seu equip. Enviar comentarios Paneles laterales Historial Guardado Resultados de traducción disponibles
El Grup Vall Companys, un dels principals referents de la indústria agroalimentària espanyola, va tancar l’exercici 2024 amb una facturació […]
Veure més

Col·laboradors