El sector agroalimentari necessita més inversió en comunicació per escurçar la distància entre el camp i la ciutat

Making Known-Comunicació Estratègica i l’Associació de Periodistes Agroalimentaris d’Espanya (APAE) han presentat el primer informe sobre l’estat del periodisme i la comunicació agroalimentària a Espanya. El document conclou que el sector necessita apostar decididament per la comunicació per reduir la desconnexió social entre el món rural i urbà.

Presentacion informe APAE-Making Known

Segons l’informe, els mitjans generalistes no reflecteixen amb equilibri la realitat del sector primari. Les notícies negatives tenen més visibilitat, cosa que distorsiona la percepció social sobre l’activitat agroalimentària i resta valor a l’esforç diari de milers de professionals del camp.

A més, l’estudi adverteix sobre l’endogàmia comunicativa que caracteritza part del sector, ja que molts dels missatges emesos es dirigeixen únicament a públics interns, deixant fora la societat en general. Aquesta limitació redueix l‟impacte social d‟una activitat clau per al‟economia, la sostenibilitat i la sobirania alimentària del país.

La investigació també subratlla el potencial encara per desenvolupar a les xarxes socials i entorns digitals, i la necessitat de generar relats més atractius, emocionals i adaptats al llenguatge de l’opinió pública.

Des d’ANAFRIC coincidim en la importància d’enfortir la comunicació professional perquè la ciutadania conegui, valori i respecti el treball del sector agroalimentari en conjunt.

Aquest primer informe ha comptat amb la participació de més d‟un centenar de professionals de la comunicació i es publicarà periòdicament amb l‟objectiu de servir de guia per a empreses, institucions i mitjans interessats a contribuir a una millor connexió entre el camp i la societat.

Col·laboradors