El sector de l’alimentació i les begudes s’ha d’anticipar als canvis geopolítics actuals

La 27a Trobada d’Alimentació i Begudes de l’IESE, sota el lema «A la recerca de la creació de valor: Innovar. Elevar. Inspirar», ha aprofundit en les facetes complexes de la creació de valor al sector de l’alimentació i les begudes. A la Trobada han estat objecte de debat diversos temes entre els quals s’inclouen aspectes de la dinàmica geopolítica, com la manera com els conflictes polítics i les relacions internacionals poden repercutir en la cadena de valor del sector. A més, s’ha parlat de l’economia platejada i de com les famílies i les empreses naveguen pel nou cicle econòmic mundial.

Entre altres temes, també s’han explorat el panorama normatiu, els imperatius de sostenibilitat i el paper de la tecnologia, especialment la intel·ligència artificial i la ciberseguretat, per millorar l’eficiència de la cadena de subministrament i la personalització dels productes. S’ha posat especial atenció al valor de la marca ia les estratègies de gestió del talent, inclosa la diversificació i l’atracció, la retenció i la motivació del talent.

 

 

contenedores

 

Ana Aguilar, Chief Economist de Deloitte Espanya, i el professor de l’IESE Business School, Mike Rosenberg, sota la moderació de Miquel Lladó, van abordar el paper dels conflictes polítics i les relacions internacionals a la cadena de valor i van analitzar com estan afrontant les famílies i les empreses el nou cicle econòmic global.

Tal com apunta Interempresas, en paraules recollides per Ana Aguilar, “tot i que les incerteses dels darrers anys s’han relaxat, sí que s’ha incrementat la sensibilitat per la seguretat econòmica i nacional i s’han evidenciat fonts de vulnerabilitat, motiu pel qual estan creixent l’autonomia estratègica o les mesures proteccionistes”.

“Les companyies que han estat resilients en els darrers anys s’enfronten ara a una fase de relaxació de la política monetària que comporta certs avantatges, però també nous reptes”. Entre altres solucions, l’ecomomista de Deloitte apunta a l’anticipació com la palanca competitiva més gran en aquest nou entorn i va voler donar 4 punts clau per a les empreses:

  • Anticipar els escenaris macroeconòmics i geopolítics
  • Equilibrar la recerca de resiliència i eficiència a les cadenes de subministrament
  • Anticipar les tendències demogràfiques que influiran sobre el consum i sobre el pool de talent
  • Gestionar instruments de finançament al nou entorn

Podeu ampliar la informació a  INTEREMPRESAS.

 

Col·laboradors