La revista Eurocarne es fa ressò d’un estudi interessant sobre com la pandèmia pel coronavirus ha canviat les actituds dels consumidors cap al consum de carne i alternatives a la carne a tota Europa. Es van entrevistar 1.000 compradors d’alternatives a la carn al Regne Unit, Alemanya, França, Itàlia i els Països Baixos per comprendre com el creixement del sector d’aliments d’origen vegetal, juntament amb la pandèmia, ha afectat els hàbits de compra dels consumidors i les preferències corresponents cap als envasos. Aquest estudi l’ha fet l’empresa d’envasos Amcor.
Quines són les principals conclusions?
- El 80 dels consumidors a tot Europa han canviat la manera com consumeix carn o alternatives a la carn, i el 50% dels consumidors mengen més alternatives a la carn des de l’inici de la pandèmia de covid-19.
- El Regne Unit, en particular, lidera el nombre de consumidors que van deixar de menjar carn durant la pandèmia, amb un 12%. Les raons principals per a aquest canvi són: la preocupació pel benestar dels animals i el desig d’incorporar més vegetals a les seves dietes.
- El 20% dels enquestats vol informació més detallada sobre l’envasament dels seus aliments, i el 95% diu que vol més detalls sobre el que està consumint. Mentrestant, el 89% demana més visibilitat del producte.
- El 72% dels consumidors europeus, segons l’informe, estaven disposats a pagar un 5% més per productes alimentaris en envasos més sostenibles
AMPLÍA LA INFORMACIÓ SOBRE L’ESTUDI