El Consorci de Compensació d’Assegurances ha emès un comunicat en què informa que assumeix la gestió de les indemnitzacions després de les conseqüències de la DANA que afecta València, Albacete, Conca i Andalusia Oriental. Així, en relació amb les inundacions extraordinàries, el CCS transmet les consideracions inicials següents amb una finalitat informativa i clarificadora per al públic en general i els assegurats en particular:
1. Els danys per inundació extraordinària sí que els indemnitza el Consorci de Compensació d’Assegurances dependent del Ministeri d’Economia, Comerç i Empresa, ja que aquesta causa es troba en la relació dels legalment anomenats “riscos extraordinaris”.
2. Per tant, el CCS assumirà directament amb els propis mitjans la gestió i el pagament de les sol·licituds d’indemnització que rebi, amb la valoració prèvia dels danys indemnitzables que s’hagin produït i que continuïn produint-se amb motiu d’aquest episodi d’inundació extraordinària.
3. El requisit per accedir a la cobertura del CCS és que la persona o bé afectat han d’estar assegurats i tenir la seva assegurança en vigor en el moment en què es va produir la inundació extraordinària. Aquest fet s’ha d’acreditar a la sol·licitud d’indemnització al CCS.
4. El CCS indemnitzarà:
a. els danys produïts a les persones assegurades.
b. els danys als béns assegurats, ja es tracti d’habitatges o comunitats de propietaris; vehicles automòbils; locals doficina; establiments comercials i de serveis i altres immobles dús no industrial; indústries; i obres civils i infraestructures, ja fossin tots els esmentats béns de titularitat privada o pública.
5. El CCS indemnitzarà d’acord amb els capitals assegurats i les clàusules del contracte d’assegurança de l’afectat.
6. En el cas dels béns esmentats, el CCS indemnitza tant els danys materials produïts per la inundació, com els danys immaterials que siguin conseqüència d’aquells, com ara la pèrdua de lloguers de propietaris d’immobles, les despeses d’allotjament derivades de la inhabitabilitat de l’habitatge, o la pèrdua dingressos per la paralització destabliments comercials, de serveis o industrials, tot això en la forma que prevegi el contracte dassegurança de lafectat.
7. Les sol·licituds d’indemnització les poden presentar directament el mateix assegurat afectat o, en la seva representació, l’asseguradora o el mediador (agent o corredor) d’assegurances. Per fer-ho n’hi haurà prou o una trucada al centre d’atenció telefònica del CCS (telèfon gratuït 900 222 665) per facilitar les dades identificatives de l’assegurat i de les persones o béns que han patit els danys, que tinguin assegurança, o emplenar aquesta mateixa informació per internet a la pàgina web del CCS (www.consorseguros.es).
En acabar la conversa o l’emplenament de dades en pantalla, la sol·licitud queda instantàniament registrada al sistema informàtic del CCS i es facilita a l’afectat el seu número de referència. Per això, no és necessari ni aconsellable presentar les sol·licituds d’indemnització presencialment ni de manera indirecta a oficines d’altres organismes públics, sistemes que no comporten el registre informàtic immediat de les sol·licituds.
8.- El CCS registrarà i gestionarà totes les sol·licituds d’indemnització que rebi dels assegurats, encara que hagués transcorregut el termini de 7 dies previst a la legislació d’assegurances des que es van produir els danys.