INTEROVIC ha presentat la nova campanya ‘Celebra lo cotidiano con cordero sostenible y europeo’ en un sopar al restaurant Omeraki del cuiner Alberto Chicote, que també participa en la iniciativa. INTEROVIC ha anunciat algunes de les activitats de promoció que posarà en marxa durant els propers tres anys per aconseguir el seu objectiu principal: promoure el consum de productes d’oví i cabrum als mercats d’Espanya i Hongria i augmentar la conscienciació i el coneixement d’aquests productes als dos mercats, destacant-ne el caràcter sostenible.
Sota el lema ‘Celebra lo cotidiano con cordero sostenible y europeo’ , aquesta aposta per donar un missatge centrat en la sostenibilitat del producte i per trencar barreres i apropar el consum del be al dia a dia amb diferents formats, combatent la idea prestable que el be només es consumeix en dates especials de celebracions marcades en el calendari.
Cal destacar que Espanya és el principal productor europeu de carn d’oví, el 2022 va arribar a les 229.2 mil tones, i també ocupa una posició destacada a la producció de cabrum. Dues carns molt versàtils en cuina que a més s’obtenen mitjançant pràctiques agrícoles sostenibles que donen suport a la biodiversitat, preserven els paisatges tradicionals, milloren la fertilitat del sòl i contribueixen a la mitigació del canvi climàtic, a més de donar suport al desenvolupament d’econòmic en zones rurals: més de 110.000 granges d’oví i 7 altres usos agrícoles.
Precisament, la campanya destaca les estratègies sostenibles del sector de carn d’oví i cabrum de la Unió Europea com a principal missatge i ressalta els beneficis de consumir la carn d’oví i cabrum, productes sostenibles de la Unió Europea, com una opció respectuosa amb el medi ambient. Una sostenibilitat, la de la carn de llet, xai i cabrit que es fonamenta en els beneficis ambientals, socials i econòmics que aquesta ramaderia i el pasturatge exerceixen sobre territoris i paisatges. Beneficis que també arriben al consumidor com a conseqüència d’aquest mètode de producció.
Principals accions de la campanya
L’esforç, per tant, de ‘Celebra lo cotidiano con cordero sostenible y europeo’ anirà dirigit a assolir un públic més jove i ampli als quals es tractarà d’arribar a través de diferents accions que es duran a terme al llarg dels tres anys de durada de la campanya.
Durant la vetllada, en què Alberto Chicote va preparar un menú a base de carn de xai amb plats com el patê en croutte de xai “manetes, cama de llet, pedra i festucs”, el Paquito fet a casa farcit de “pulledlamb”, el punxo traspinedo de palet , l’espatlla de xai enfangada i una mandonguilla de xai. Tomás Rodríguez, director d’INTEROVIC va apuntar les accions més properes i principals del programa. «Comencem amb l’acord amb el mateix cuiner Alberto Chicote qui ha creat aquestes receptes amb xai que aniran rotant setmana a setmana durant un mes perquè el públic les pugui tastar al restaurant, Chicote a més promocionarà el consum de carn de xai per celebrar el que és quotidià», va avançar. Un cuiner compromès amb la carn de xai, lletó i cabrit, que signa també el pròleg d’El Recetario, el llibre que recull un centenar de receptes per replicar a casa, algunes de tradicionals, altres d’avantguarda i també amb estrella Michelin, que es pot descarregar també de forma gratuïta a: https://canalcordero.com/recetas-cordero
A l’abril, va avançar Rodríguez, estaran presents amb estand propi a Salon de Gourmets. Al maig, tornarà la ruta del Paquito, l’entrepà de xai que cada any guanya més adeptes i es va estenent per més bars i restaurants de més ciutats del país, un format pel qual INTEROVIC va apostar i que any rere any és un èxit gràcies a la popularitat que va guanyant entre el públic. Com a novetat aquest any, El Paquito també pujarà a un food truck per estar present a festivals, com Meat & Fire a Barcelona el proper mes de juny. La interprofessional també serà a l’Eurocopa de futbol femenina a través d’un acord amb diferents plataformes de delivery, sota l’eslògan ‘dia de partit, dia de Paquito’, perquè els aficionats al futbol puguin gaudir d’un Paquito a casa mentre veuen el partit.
A més, per arribar al gran públic, INTEROVIC treballa en la creació d’una línia de plats preparats amb xai per a la seva inserció a la distribució. Finalment, van ressaltar, tornen els roadshows, un esdeveniment itinerant que viatja per les diferents canyades reials i vies pecuàries per donar a conèixer tot allò que envolta la carn de lletó xai i cabrit des d’un prisma cultural a través de l’exposició de fotos del fotògraf José Barea del seu treball Bestiarium, degustacions d’El Paquito, tallers de filatura de llana, projeccions de documentals al voltant del món del pasturatge, etc.
Tot es podrà consultar a la web del programa: www.canalcordero.com