INTERPORC destaca el compromís del sector porcí a la presentació de l’Estratègia Nacional d’Alimentació

INTERPORC ha participat a la presentació de l’Estratègia Nacional d’Alimentació, celebrada a iHub La Vega Innova a Madrid. L’esdeveniment ha comptat amb la presència del president del Govern, Pedro Sánchez, i del ministre d’Agricultura, Pesca i Alimentació, Luis Planas, que han abordat els reptes i les oportunitats principals del sector agroalimentari a Espanya.

Durant la presentació, s’han exposat els reptes clau que enfronta el sector, com ara la seguretat alimentària, la sostenibilitat, l’alimentació saludable, la innovació i la tecnologia, l’enfortiment de les àrees rurals i la protecció del consumidor. En aquest sentit, INTERPORC ha destacat “que el sector porcí ja treballa amb èxit a totes aquestes àrees, reafirmant el seu compromís amb un model productiu eficient i competitiu”.

 

 

Presentación Estrategia Nacional de la alimentación

 

 

La sostenibilitat, la innovació i la qualitat dels productes del porcí de capa blanca, “són pilars fonamentals per continuar avançant cap a un sector més fort, transparent i preparat per afrontar els desafiaments del futur”.

Un sector clau per a l’economia espanyola

D’altra banda, INTERPORC ha valorat positivament l’aposta de l’Estratègia Nacional d’Alimentació per l’enfortiment del sector agroalimentari, en considerar-lo essencial per a l’economia i l’ocupació a Espanya. A més, ha subratllat que el sector porcí és una peça clau en l’èxit exportador del país, que contribueix significativament als gairebé 75.000 milions d’euros en exportacions agroalimentàries assolits el darrer any.

Així mateix, ha recordat que el porcí de capa blanca és el primer sector ramader d’Espanya, factura més de 23.000 milions d’euros anuals i genera més de 400.000 llocs de treball, fet que reflecteix la importància estratègica dins del conjunt de l’economia agroalimentària nacional.

Innovació, digitalització i protecció al consumidor

Entre les mesures presentades a l’Estratègia, també s’ha destacat l’impuls a la digitalització i la formació, un àmbit en què INTERPORC ja desenvolupa iniciatives per millorar la competitivitat del sector. Així mateix, s’ha posat el focus en la protecció al consumidor, amb un reforçament del control a l’etiquetatge i una lluita activa contra la desinformació en xarxes socials sobre alimentació.

 

També us pot interessar

 

Imagen: Moncloa

ÚLTIMES NOTÍCIES

El Grup Vall Companys, un dels principals referents de la indústria agroalimentària espanyola, va tancar l’exercici 2024 amb una facturació global de 4.163 milions d’euros i es va posicionar com el primer grup empresarial del sector de l’alimentació a Espanya. Una part molt significativa d’aquesta activitat es concentra a Aragó, on la companyia va assolir una facturació de 904 milions d’euros, cosa que representa el 21,7% del total del grup. Aquesta aposta estratègica per la regió es tradueix en una sòlida implantació industrial, amb sis fàbriques i un centre logístic distribuïts a diferents localitats aragoneses. Presència industrial a Aragó La companyia compta amb una planta de pinsos i un escorxador de porcí a Ejea de los Caballeros, una fàbrica de farina a Tardienta, una incubadora avícola a Sástago, una planta de processament de subproductes a Mercazaragoza i un assecador i comercialitzadora de pernil a Calamocha. Aquesta xarxa de centres genera més de 2.360 llocs de treball directes a la comunitat. Inversió i eficiència productiva Durant el 2024, Grup Vall Companys va destinar més de 8,2 milions d’euros a noves inversions a Aragó, amb l’objectiu de modernitzar les instal·lacions, millorar l’eficiència energètica i incorporar tecnologies d’última generació. Destaca la inversió realitzada a Calamocha, on s’han instal·lat plaques solars i calderes de biomassa, i s’hi ha incorporat tecnologia d’altes pressions per garantir la competitivitat als mercats internacionals. També s’han executat millores importants a Ejea i Mercazaragoza, amb un fort component en autoconsum energètic. Aragó, eix de l’economia circular del Grup La comunitat aragonesa també s’ha convertit en el centre neuràlgic dels projectes d’economia circular del grup. Entre ells, el desenvolupament de Biovall Heparine Science en col·laboració amb Bioibèrica, per a la producció d’heparina a partir de mucosa porcina, i l’ampliació de VEOS Ibèrica, a Monzón, especialitzada en la transformació de sang porcina en ingredients proteics. Aquest darrer projecte preveu una inversió superior a 71 milions d’euros, amb la incorporació de línies de producció per a col·lagen i plasma destinats al consum humà. Talent, formació i projecció internacional L’aposta pel talent local i la formació contínua és un altre dels pilars del grup, que compta amb més de 200 convenis amb universitats i centres de formació professional, molts a Aragó. El 2024, Vall Companys va invertir més de 480.000 euros en formació interna, cosa que li ha valgut el reconeixement com a TOP Employer per cinquè any consecutiu. En paral·lel, el grup manté la seva projecció internacional a Amèrica Llatina, on des del 2017 ha desenvolupat aliances a països com Perú, Colòmbia, Mèxic, Uruguai i Brasil, fomentant la producció local i generant noves oportunitats professionals per al seu equip. Enviar comentarios Paneles laterales Historial Guardado Resultados de traducción disponibles
El Grup Vall Companys, un dels principals referents de la indústria agroalimentària espanyola, va tancar l’exercici 2024 amb una facturació […]
Veure més

Col·laboradors