INTERPORC destaca el compromís del sector porcí a la presentació de l’Estratègia Nacional d’Alimentació

INTERPORC ha participat a la presentació de l’Estratègia Nacional d’Alimentació, celebrada a iHub La Vega Innova a Madrid. L’esdeveniment ha comptat amb la presència del president del Govern, Pedro Sánchez, i del ministre d’Agricultura, Pesca i Alimentació, Luis Planas, que han abordat els reptes i les oportunitats principals del sector agroalimentari a Espanya.

Durant la presentació, s’han exposat els reptes clau que enfronta el sector, com ara la seguretat alimentària, la sostenibilitat, l’alimentació saludable, la innovació i la tecnologia, l’enfortiment de les àrees rurals i la protecció del consumidor. En aquest sentit, INTERPORC ha destacat “que el sector porcí ja treballa amb èxit a totes aquestes àrees, reafirmant el seu compromís amb un model productiu eficient i competitiu”.

 

 

Presentación Estrategia Nacional de la alimentación

 

 

La sostenibilitat, la innovació i la qualitat dels productes del porcí de capa blanca, “són pilars fonamentals per continuar avançant cap a un sector més fort, transparent i preparat per afrontar els desafiaments del futur”.

Un sector clau per a l’economia espanyola

D’altra banda, INTERPORC ha valorat positivament l’aposta de l’Estratègia Nacional d’Alimentació per l’enfortiment del sector agroalimentari, en considerar-lo essencial per a l’economia i l’ocupació a Espanya. A més, ha subratllat que el sector porcí és una peça clau en l’èxit exportador del país, que contribueix significativament als gairebé 75.000 milions d’euros en exportacions agroalimentàries assolits el darrer any.

Així mateix, ha recordat que el porcí de capa blanca és el primer sector ramader d’Espanya, factura més de 23.000 milions d’euros anuals i genera més de 400.000 llocs de treball, fet que reflecteix la importància estratègica dins del conjunt de l’economia agroalimentària nacional.

Innovació, digitalització i protecció al consumidor

Entre les mesures presentades a l’Estratègia, també s’ha destacat l’impuls a la digitalització i la formació, un àmbit en què INTERPORC ja desenvolupa iniciatives per millorar la competitivitat del sector. Així mateix, s’ha posat el focus en la protecció al consumidor, amb un reforçament del control a l’etiquetatge i una lluita activa contra la desinformació en xarxes socials sobre alimentació.

 

També us pot interessar

 

Imagen: Moncloa

Col·laboradors