INTERPORC participa a l’EU Agri-Food Business Mission to Japan (8 al 13 de juny a Tòquio i Osaka). Es tracta d´una missió comercial d´alt nivell de la Comissió Europea que està encapçalada pel comissari europeu d´Agricultura i Alimentació, Christophe Hansen.
INTERPORC participa en una delegació destacada d’empreses i associacions del sector agroalimentari europeu que té com a objectiu impulsar el comerç entre la UE i el Japó en el marc de l’Acord d’Associació Econòmica entre les dues regions.
En aquest context, la Interprofessional representa el sector porcí espanyol, que ja compta amb una destacada presència a l’exigent mercat nipó, però que aspira a obrir noves oportunitats de negoci. Per aconseguir-ho, l?agenda del viatge inclou reunions B2B; esdeveniments institucionals; una jornada de promoció a l’Expo 2025 Osaka, on el pavelló europeu serà un aparador mundial de referència per als productes agroalimentaris de la UE; i una reunió de treball amb el comissari Hansen.
Japó, mercat clau per a les exportacions del porcí espanyol
Des d’INTERPORC es destaca el caràcter estratègic del mercat japonès, que valora especialment la qualitat, la seguretat alimentària i la sostenibilitat, característiques que garanteix el model espanyol de producció.
Gràcies a això, ia campanyes de promoció com la que es desenvolupa actualment amb ICEX Espanya Exportació i Inversions, aquest país ja és una de les principals destinacions del porcí espanyol.
El 2024, va ser el 4t mercat per volum −el segon de fora de la UE−, amb 191.853 tones (7,04% del total nacional), i també el 4t per valor, amb 787,22 milions d’euros (8,96% del total nacional). En comparació del 2023, les exportacions van créixer en 15.340 tones (+8,69%) i 140,11 milions d’euros (+21,65%). Una evolució positiva que demostra l’oportunitat d’aquest viatge atesa la demanda japonesa creixent de productes porcins espanyols, sobretot d’alt valor afegit.