INTERPORC presenta la seva estratègia de suport a la internacionalització

INTERPORC  ha participat en una jornada organitzada per la Federació Empresarial de Carns i Indústries Càrniques (FECIC) adreçada a les seves empreses exportadores. Allà, el director internacional, Daniel de Miguel, ha presentat les principals xifres que defineixen la situació del sector porcí d’Espanya a l’exterior.

Durant la seva intervenció, De Miguel ha analitzat l’evolució de les exportacions espanyoles del sector porcí espanyol, i ha destacat que en la darrera dècada “ha estat un referent mundial gràcies a la seva capacitat de diversificar les vendes i estar presents a 130 mercats internacionals, posicionant una àmplia varietat de productes carnis”.

En un pla més proper, en els tres darrers anys s’han incrementat les vendes a la Unió Europea un 29,5%, passant d’1,11 milions de tones el 2020 a 1,45 milions de tones el 2023, cosa que consolida la seva lideratge com a proveïdor de productes porcins a Europa.

 

INTERPORC Jornada Exportación

 

Respecte a la situació més actual, el primer terç del 2024 s’han incrementat lleugerament les exportacions en volum un 0,6% (932.000 tones), amb una petita reculada del 0,3% en valor (2.900 milions d’euros). En el cas de la Xina, les exportacions s’han reduït un 14% en volum, si bé aquest país es manté com a principal client del porcí espanyol en rebre el 18% de les exportacions sectorials. Itàlia, França, Japó, Filipines i Polònia són els següents grans compradors en volum.

 

Treball d’INTERPORC

De Miguel ha destacat que les dades confirmen Espanya com una potència mundial en porcí. Una situació a què han contribuït de forma determinant la garantia de qualitat i seguretat alimentària dels seus productes, així com les accions dutes a terme per INTERPORC en matèria d’internacionalització, destinades principalment a potenciar el coneixement del sector porcí i els seus productes en mercats d’interès com la Xina, el Japó, els EUA, les Filipines, Corea del Sud, el Vietnam o Mèxic, entre d’altres”.

Així mateix, ha explicat, “treballem en accions que fomentin la comercialització dels diferents productes del sector i desenvolupem diverses gestions de suport a l’Administració per a l’obertura de nous mercats, donant suport logístic a les auditories de països tercers”.

Durant la jornada, s’han posat sobre la taula per analitzar i debatre els principals temes d’actualitat del comerç exterior carni espanyol: situació actual de les negociacions per a l’obertura de nous mercats (països i/o productes), controls en frontera i procediment de certificació de les exportacions, balanç de les últimes visites d’inspecció de països tercers i properes previstes o accions de comunicació i promoció internacional que duen a terme les interprofessionals del porcí blanc i boví en mercats objectiu.

Col·laboradors