La carn de xai i cabrit espanyola guanya terreny al Japó gràcies a INTEROVIC

INTEROVIC ha finalitzat una setmana intensa de promoció de la carn d’oví i cabrum al Japó, dins del programa europeu Exclusive Lamb From EU, amb l’objectiu de consolidar la presència d’aquests productes en un dels mercats més exigents i amb més valor afegit del món.

Des que el Japó autoritzés la importació de carn d’oví i cabrum espanyola el 2020, el camí no ha estat fàcil a causa de l’impacte de la pandèmia. Tot i això, INTEROVIC ha treballat intensament en els últims anys per posicionar aquest producte en mercats estratègics, i el Japó és una peça clau juntament amb Hong Kong, Aràbia Saudita i Unió dels Emirats Àrabs.

 

La carne de cordero y cabrito española gana terreno en Japón

Per reforçar l’atractiu de la carn espanyola, INTEROVIC ha comptat amb la col·laboració del xef Miquel Àngel de la Creu (una estrella Michelin), que ha estat l’encarregat de mostrar la versatilitat gastronòmica del xai i el cabrit en diferents showcookings, degustacions i trobades professionals a Osaka i Tòquio.

Les activitats han inclòs:

  • Presència a l’EXPO d’Osaka, un aparador internacional on s’han presentat les qualitats de la carn d’oví i cabrum espanyola.
  • Esdeveniments showroom per al canal horeca, amb demostracions culinàries i presentacions dirigides a importadors, distribuïdors i xefs japonesos.
  • Un esdeveniment final per a consumidors, celebrat al prestigiós restaurant Hibiya Palace de Tòquio, on mig centenar d’assistents van gaudir d’una experiència gastronòmica única.

Més d’un centenar de professionals han pogut conèixer de primera mà el model de producció espanyol centrat en la traçabilitat, la sostenibilitat i la qualitat. A més, diverses empreses espanyoles del sector han aprofitat aquesta iniciativa per establir contactes comercials amb actors clau del mercat japonès.

Des d’ANAFRIC valorem molt positivament aquest tipus d’accions que permeten obrir horitzons nous per a l’oví i el cabrum espanyol. El Japó, amb l’alt nivell d’exigència i la preferència per productes saludables i sostenibles, representa una excel·lent oportunitat per continuar creixent en exportacions i diversificant mercats.

ÚLTIMES NOTÍCIES

El Grup Vall Companys, un dels principals referents de la indústria agroalimentària espanyola, va tancar l’exercici 2024 amb una facturació global de 4.163 milions d’euros i es va posicionar com el primer grup empresarial del sector de l’alimentació a Espanya. Una part molt significativa d’aquesta activitat es concentra a Aragó, on la companyia va assolir una facturació de 904 milions d’euros, cosa que representa el 21,7% del total del grup. Aquesta aposta estratègica per la regió es tradueix en una sòlida implantació industrial, amb sis fàbriques i un centre logístic distribuïts a diferents localitats aragoneses. Presència industrial a Aragó La companyia compta amb una planta de pinsos i un escorxador de porcí a Ejea de los Caballeros, una fàbrica de farina a Tardienta, una incubadora avícola a Sástago, una planta de processament de subproductes a Mercazaragoza i un assecador i comercialitzadora de pernil a Calamocha. Aquesta xarxa de centres genera més de 2.360 llocs de treball directes a la comunitat. Inversió i eficiència productiva Durant el 2024, Grup Vall Companys va destinar més de 8,2 milions d’euros a noves inversions a Aragó, amb l’objectiu de modernitzar les instal·lacions, millorar l’eficiència energètica i incorporar tecnologies d’última generació. Destaca la inversió realitzada a Calamocha, on s’han instal·lat plaques solars i calderes de biomassa, i s’hi ha incorporat tecnologia d’altes pressions per garantir la competitivitat als mercats internacionals. També s’han executat millores importants a Ejea i Mercazaragoza, amb un fort component en autoconsum energètic. Aragó, eix de l’economia circular del Grup La comunitat aragonesa també s’ha convertit en el centre neuràlgic dels projectes d’economia circular del grup. Entre ells, el desenvolupament de Biovall Heparine Science en col·laboració amb Bioibèrica, per a la producció d’heparina a partir de mucosa porcina, i l’ampliació de VEOS Ibèrica, a Monzón, especialitzada en la transformació de sang porcina en ingredients proteics. Aquest darrer projecte preveu una inversió superior a 71 milions d’euros, amb la incorporació de línies de producció per a col·lagen i plasma destinats al consum humà. Talent, formació i projecció internacional L’aposta pel talent local i la formació contínua és un altre dels pilars del grup, que compta amb més de 200 convenis amb universitats i centres de formació professional, molts a Aragó. El 2024, Vall Companys va invertir més de 480.000 euros en formació interna, cosa que li ha valgut el reconeixement com a TOP Employer per cinquè any consecutiu. En paral·lel, el grup manté la seva projecció internacional a Amèrica Llatina, on des del 2017 ha desenvolupat aliances a països com Perú, Colòmbia, Mèxic, Uruguai i Brasil, fomentant la producció local i generant noves oportunitats professionals per al seu equip. Enviar comentarios Paneles laterales Historial Guardado Resultados de traducción disponibles
El Grup Vall Companys, un dels principals referents de la indústria agroalimentària espanyola, va tancar l’exercici 2024 amb una facturació […]
Veure més

Col·laboradors