La carn de xai i cabrit espanyola guanya terreny al Japó gràcies a INTEROVIC

INTEROVIC ha finalitzat una setmana intensa de promoció de la carn d’oví i cabrum al Japó, dins del programa europeu Exclusive Lamb From EU, amb l’objectiu de consolidar la presència d’aquests productes en un dels mercats més exigents i amb més valor afegit del món.

Des que el Japó autoritzés la importació de carn d’oví i cabrum espanyola el 2020, el camí no ha estat fàcil a causa de l’impacte de la pandèmia. Tot i això, INTEROVIC ha treballat intensament en els últims anys per posicionar aquest producte en mercats estratègics, i el Japó és una peça clau juntament amb Hong Kong, Aràbia Saudita i Unió dels Emirats Àrabs.

 

La carne de cordero y cabrito española gana terreno en Japón

Per reforçar l’atractiu de la carn espanyola, INTEROVIC ha comptat amb la col·laboració del xef Miquel Àngel de la Creu (una estrella Michelin), que ha estat l’encarregat de mostrar la versatilitat gastronòmica del xai i el cabrit en diferents showcookings, degustacions i trobades professionals a Osaka i Tòquio.

Les activitats han inclòs:

  • Presència a l’EXPO d’Osaka, un aparador internacional on s’han presentat les qualitats de la carn d’oví i cabrum espanyola.
  • Esdeveniments showroom per al canal horeca, amb demostracions culinàries i presentacions dirigides a importadors, distribuïdors i xefs japonesos.
  • Un esdeveniment final per a consumidors, celebrat al prestigiós restaurant Hibiya Palace de Tòquio, on mig centenar d’assistents van gaudir d’una experiència gastronòmica única.

Més d’un centenar de professionals han pogut conèixer de primera mà el model de producció espanyol centrat en la traçabilitat, la sostenibilitat i la qualitat. A més, diverses empreses espanyoles del sector han aprofitat aquesta iniciativa per establir contactes comercials amb actors clau del mercat japonès.

Des d’ANAFRIC valorem molt positivament aquest tipus d’accions que permeten obrir horitzons nous per a l’oví i el cabrum espanyol. El Japó, amb l’alt nivell d’exigència i la preferència per productes saludables i sostenibles, representa una excel·lent oportunitat per continuar creixent en exportacions i diversificant mercats.

Col·laboradors