INTERPORC ha destacat la capacitat del sector porcí espanyol per adaptar-se amb rapidesa als condicionants internacionals, tant comercials com geopolítics, durant la jornada “Els condicionants del comerç agroalimentari espanyol als mercats nacional i internacionals”, que ha tingut lloc a Madrid.
En la seva intervenció, el director general d’INTERPORC, Alberto Herranz, va subratllar que aquesta flexibilitat ha estat un factor decisiu per consolidar el porcí espanyol com a referent mundial:
“El sector porcí de capa blanca d’Espanya s’ha fet gran competint als mercats internacionals, en un món amb més friccions i més incerteses que certeses. El repte no és vendre a qualsevol preu, sinó mantenir els mercats oberts amb seguretat i reputació”
El model de producció espanyol, basat en les exigències europees en seguretat alimentària, sostenibilitat, benestar animal i traçabilitat, és una garantia de qualitat que reforça la confiança de consumidors i socis internacionals.
El porcí de capa blanca és un dels grans motors de la balança comercial agroalimentària espanyola
Gràcies a aquesta fortalesa, el 2024 el sector va exportar 2,72 milions de tones de porcí per un valor superior a 8.784 milions d’euros. La Xina es va mantenir com a principal destinació amb 539.064 tones i 1.097 milions d’euros, seguida de França (289.865 t; 1.072 M€) i Itàlia (274.591 t; 796 M€). Altres mercats clau són Japó, Filipines, Corea del Sud, Portugal, Polònia i Romania, aconseguint en total més de 130 països.
Tot això converteix el porcí de capa blanca en un dels grans motors de la balança comercial agroalimentària espanyola.
L’esdeveniment, celebrat a Madrid, va ser organitzat per l’Associació Nacional d’Enginyers Agrònoms (ANIA), la Fundació Fòrum Agrari i l’Institut de l’Enginyeria d’Espanya (IIE), i va reunir també representants de l’oli d’oliva, alimentació animal, boví i lactis.