La promoció dels productes d’alimentació ha adquirit rellevància en un context on la competitivitat i la sostenibilitat esdevenen essencials en els mercats nacionals i internacionals. En aquest sentit, una estratègia sòlida de promoció i comercialització no només potencia els avantatges de productes europeus d’alta qualitat, sinó que també els permet mantenir-se competitius en un entorn cada cop més globalitzat.
Recentment, s’ha plantejat a la Unió Europea una possible reducció en el pressupost destinat als programes de promoció. Això ha generat preocupacions en diferents sectors, ja que aquests fons són essencials perquè els productes europeus i en el nostre cas concret, els productes espanyols, puguin destacar-se en el mercat mundial.
De fet, des d’ANAFRIC hem traslladat un escrit al Ministeri d’Agricultura, Pesca i Alimentació (MAPA) per emfatitzar la importància de mantenir i enfortir aquestes polítiques de promoció.
Entre els arguments expressats en aquesta comunicació, es destaca que “les estratègies de promoció i comercialització, tant a nivell nacional com internacional, proporcionen al sector les eines necessàries per mantenir la seva competitivitat i, alhora, donar suport a la transició cap a una major sostenibilitat” .
Aquests programes permeten explicar als consumidors i importadors les normes i la qualitat dels productes que produïm. En aquest context, reduir el pressupost de promoció seria contraproduent per als esforços dels operadors del sector, ja que aquests programes permeten obrir noves oportunitats de mercat i poden ajudar a desenvolupar nous negocis.
Des de la perspectiva del mercat global, els productes espanyols tenen un fort atractiu per la seva qualitat, sabor i el compliment de rigorosos estàndards de producció. Això no obstant, això ha d’estar acompanyat per campanyes de promoció que permetin als consumidors internacionals conèixer i apreciar aquests atributs.
Per això, és fonamental que tant la UE com Espanya continuïn recolzant aquestes iniciatives, perquè els productors puguin continuar generant creixement econòmic i ocupació, alhora que contribueixen a la sostenibilitat mediambiental.
Article publicat a Realidad Ganadera.