La UE pressuposta 186 milions d’euros per a la promoció de productes agroalimentaris el 2022

El programa de treball de la política de promoció del proper any se centra en productes i pràctiques agrícoles que donen suport als objectius del Pacte Verd Europeu, com els productes orgànics de la UE, les fruites i hortalisses, l’agricultura sostenible i el benestar animal. El pressupost és de 185,9 milions €. Les convocatòries de propostes per a les properes campanyes de 2022 es publicaran a principis de 2022. Una àmplia gamma d’organismes, com ara organitzacions comercials, organitzacions de productors i grups agroalimentaris responsables de les activitats de promoció, poden sol·licitar finançament i presentar les seves propostes. Els projectes s’avaluaran en funció dels objectius climàtics i mediambientals de la PAC, el Pacte Verd Europeu i l’estratègia “De la granja a la taula”, en particular pel que fa a la sostenibilitat de la producció i el consum

La política de promoció dins de la UE cofinançarà campanyes en línia amb les ambicions del Pacte Verd Europeu, donant suport als objectius de l’estratègia De la granja a la Mes, el pla europeu de lluita contra el càncer, el pla d’acció orgànic de la UE i la Comunicació sobre la iniciativa ciutadana europea ‘Posar fi a l’era de les gàbies’. Les campanyes han d’informar els consumidors de la UE i el món sobre l’agricultura ecològica, l’agricultura sostenible de la UE i la contribució del sector agroalimentari a l’acció pel clima i el medi ambient. Dins la UE, les campanyes també promouran una alimentació saludable i dietes equilibrades augmentant el consum de fruites i verdures fresques.

Les campanyes destacaran els alts estàndards de seguretat i qualitat, així com la diversitat i els aspectes tradicionals dels productes agroalimentaris de la UE. Això inclou la promoció d’esquemes de qualitat de la UE, com les indicacions geogràfiques a la UE.

 

Finalment, quant a les campanyes fora de la UE, les prioritats s’estableixen en mercats amb un alt potencial de creixement, com ara el Japó, Corea del Sud, el Canadà i Mèxic. S’espera que les campanyes seleccionades millorin la competitivitat i el consum de productes agroalimentaris de la UE, en realcin el perfil i augmentin la quota de mercat en aquests països objectiu.

Més informació a EFE AGRO

Col·laboradors