La UECBV lidera juntament amb diferents organitzacions ramaderes una campanya per evitar que hagin salsitxes o hamburgueses veganes

La UECBV, Unió Europea de el comerç de bestiar i carn) al costat d’altres organitzacions de el sector ramader europeu ha iniciat la campanya europea ‘Ceci n’est pas un steak’ (Això no és un bistec), en la qual es plantegen qüestions fonamentals sobre la informació a el consumidor i patrimoni cultural. La campanya respon a la possibilitat que, en el pròxim mes de novembre, el Parlament Europeu decideixi permetre buits legals en les denominacions d’aliments per a protegir les ‘salsitxes veganes’ o les ‘hamburgueses veganes’, les organitzacions ramaderes han iniciat aquesta campanya i fan una crida a la mobilització de tot el sector.

 

 

En el manifest de la campanya, les organitzacions europees destaquen el fet que “a l’considerar els productes vegans, es tendeix a oblidar que als agricultors europeus els interessa tant produir proteïnes vegetals com animals i que no s’oposen a la producció de proteïnes vegetals per a productes veganos.

 

La campanya respon a la possibilitat que, en el pròxim mes de novembre, el Parlament Europeu decideixi permetre buits legals en les denominacions d’aliments per a protegir les ‘salsitxes veganes’ o les ‘hamburgueses veganes’, les organitzacions ramaderes han iniciat aquesta campanya i fan una crida a la mobilització de tot el sector.

 

Aquesta campanya compta amb el suport, a part de EUCBV, de les següents organitzacions de la UE: CLITRAVI (Indústria europea de la transformació càrnia), EFFAB (Fòrum europeu de ramaders de reproducció), AVEC (Associació de transformadors d’aus i de comerç avícola a la UE), Copa Cogeca (la veu unida dels agricultors i les cooperatives agràries europeus), IBC (Confederació internacional de carnissers).

Col·laboradors