La fira MEAT ATTRACTION 2025, que se celebrarà del 25 al 27 de febrer a IFEMA Madrid, reunirà 300 empreses expositores i milers de visitants de 50 països. En aquesta edició, la fira reforça el seu paper com a plataforma de referència per a la indústria càrnia, destacant la innovació, la sostenibilitat i la digitalització com a eixos clau del sector. María José Sánchez, directora de l´esdeveniment, ens avança les principals novetats, tendències i objectius d´aquesta cita imprescindible per a professionals de tota la cadena de valor.
Novedats de l’edició 2025
▶Quines són les principals novetats que presenta aquesta edició de MEAT ATTRACTION?
Les principals novetats sempre vénen de la mà dels expositors ja que són les empreses les que lideren la innovació de la indústria. Tots els professionals podran descobrir l’última novetat en tendències de producte i els avenços més avantguardistes en indústria auxiliar, dibuixant un sector adaptat a les exigències dels consumidors i de la normativa.
🔹 Un esdeveniment clau per a la indústria càrnia
MEAT ATTRACTION és l’única fira del sector amb un enfocament completament vertical al sud d’Europa, servint com a punt de trobada estratègica per a productors, distribuïdors i indústria auxiliar
▶S’ha implementat alguna iniciativa nova per millorar l’experiència dels expositors i visitants?
A nivell organitzatiu, estem posant l’accent a oferir activitats de major valor possible per al professional de la indústria càrnia, així com una aposta per la concentració mantenint les que tenen més interès amb l’objectiu de mantenir un equilibri entre l’oferta de productes i la de continguts perquè el visitant pugui organitzar millor la visita sense perdre’s res. A més, s’ha reformat tota la restauració d’IFEMA MADRID i els expositors tindran a la vostra disposició un menjador exclusiu per a ells còmode, ràpid i amb un preu contingut.
🔹 Innovació i tendències al centre de la fira
L’edició del 2025 posarà especial atenció en sostenibilitat, tecnologia, nous formats i digitalització, amb la Intel·ligència Artificial com a protagonista en la transformació del sector carni
Participació d’empreses
▶Quantes empreses participen en aquesta edició i de quants països provenen?
Tendremos 300 empresas participantes en Meat Attraction 2025 y miles de visitantes de 50 países, destacando el alto nivel estratégico de los profesionales que acuden a la cita.
▶S’ha detectat un creixement en la participació d’empreses respecte d’edicions anteriors?
El 2025 vam consolidar el nostre caràcter biennal i, en aquesta línia, tenim l’objectiu qualitatiu de consolidar les xifres de participació i de continuar mantenint aquest perfil de visitant estratègic que comentava i que és tan important per al retorn de la participació i l’assistència a la cita.
🔹 Un espai optimitzat per a expositors i visitants
S’ha redissenyat l’experiència per als assistents, amb una distribució d’activitats millor, un menjador exclusiu per a expositors i una oferta de continguts estratègics per maximitzar el networking i les oportunitats de negoci
▶Quin tipus d’empreses predominen a la fira aquest any (productors, indústria auxiliar, tecnologia, etc.)?
Meat Attraction destaca per ser l’única fira càrnia amb caràcter vertical al sud d’Europa, cosa que fa que sigui referència per a tots els operadors i exercir de plataforma vertebradora de l’activitat i oportunitats de negoci i internacionalització per a expositors, visitants i compradors. Amb l’accent en l’oferta i la distribució de producte fresc com carns, derivats carnis, figures de qualitat DOP, IGP, ETG i MG, eco, Halal, Kosher i l’àrea d’IbericoLand, guanya pes la Indústria Auxiliar, que reuneix empreses que ofereixen una varietat de serveis, subministraments i equips per a la producció, distribució i comercial.
Importància de les associacions sectorials
▶Què representa per MEAT ATTRACTION comptar amb el suport d’associacions com ara ANAFRIC?
És fonamental per a lèxit de la cita ja que ens permet enfortir la credibilitat i la rellevància de lesdeveniment. Les associacions no sols aporten coneixement especialitzat, sinó que també faciliten la connexió amb professionals clau i actors importants del sector. A més, ens brinden una visió valuosa sobre les tendències actuals, cosa que ens ajuda a mantenir la fira alineada amb les necessitats i expectatives del públic objectiu.
🔹 Objectiu: consolidació i tornada d’inversió
Més enllà del creixement en xifres, la prioritat de la fira és garantir que cada expositor i visitant obtingui un retorn real en termes de negoci, visibilitat i internacionalització
▶Quin paper juguen aquestes entitats en el desenvolupament i la consolidació de la fira?
Són una font important de suport i assessorament estratègic ja que aporten la seva experiència i coneixement sobre les necessitats del mercat i les tendències emergents i això ens permet adaptar l’esdeveniment i els continguts per assegurar que respon a les demandes actuals. A més, donen suport a atraure expositors i visitants, donat el seu rol de connexió amb una xarxa àmplia de professionals. És molt valuós treballar de la mà de les associacions, contribuint a crear un espai més enriquidor on els participants poden obtenir valor real, establir relacions de negoci i col·laborar en el desenvolupament del sector.
Impacte i tendències del sector
▶Quines són les principals tendències que s’estan abordant en aquesta edició?
SSostenibilitat, origen, nous formats, tecnologia, noves exigències del consumidor, regulació… Les fires són miralls dels sectors que convoquen i tot això es podrà veure a Meat Attraction. La tecnologia i la digitalització, recolzada en la forta irrupció de la Intel·ligència Artificial, han esdevingut un pilar essencial per a la indústria, permetent millores significatives en l’eficiència, la sostenibilitat, la seguretat a tota la cadena de producció i la personalització en el consum.
▶Com es reflecteix la innovació i la sostenibilitat a la fira ia la indústria càrnia en general?
La innovació es reflecteix mitjançant la presentació de noves tecnologies, processos de producció més eficients o productes innovadors que responen a les demandes del mercat. La sostenibilitat, per part seva, a través de la promoció de pràctiques més responsables en la producció càrnia, com l’ús d’energies renovables, la reducció de residus o la millora en el benestar animal. Aquestes tendències estaran presents a la part expositiva i congressual, fomentant una indústria més conscient i compromesa amb el medi ambient i la salut.
Expectatives i objectius
▶Quines són les expectatives quant a l’assistència i la repercussió d’aquesta edició?
Com comentava, vam apuntar a la consolidació de les xifres de la passada edició que van ser molt bones. Cal establir les bases per créixer bé i aquesta és la nostra expectativa.
▶Quins són els principals objectius que s’han marcat per a MEAT ATTRACTION 2025?
A més d’aquesta consolidació en què insisteixo, tenim la missió que Meat Attraction sigui una oportunitat i que tot expositor i visitant professional surti amb un retorn en termes de negoci, internacionalització, visibilitat, networking i/o coneixement i que hi vulgui tornar.
Avanç de la propera edició
▶Ja s’estan plantejant idees per a la propera edició de MEAT ATTRACTION? Es preveu alguna expansió o canvi significatiu per al futur de la fira?
Crec que cal anar pas a pas i el proper que tenim per davant és la celebració de Meat Attraction 2025. Un cop se celebri i recullem el feedback de col·laboradors, expositors, visitants i de la pròpia organització es prendran decisions que definiran la propera edició. Ara mateix, treballem intensament amb la mirada que aquesta nova edició sigui un èxit.
Missatge per al sector
▶Quin missatge voldríeu transmetre als professionals del sector carni que assistiran a MEAT ATTRACTION 2025?
A més d´un missatge d´agraïment, posaria l´accent en les múltiples oportunitats que ofereix Meat Attraction en termes d´innovació, de negoci, d´internacionalitat amb el nostre programa de compradors B2Meat, l´accés a coneixement actualitzat amb ponències d´alt nivell, activitats pràctiques. Són tres jornades en què pots elevar el teu negoci.