Provacuno i Apaq-W llancen la campanya “Per una Europa sostenible, la missió especial del boví”, una iniciativa per impulsar la sostenibilitat del sector

L’Organització Interprofessional de la Carn de Boví d’Espanya, Provacuno, juntament amb l’agència valona de promoció de l’agricultura de qualitat, Apaq-W, han llançat, la campanya del Pla de Promoció “Sustainable European Beef” (SEUB) que durà a terme durant els propers tres anys (2025-2027) amb fons.

 

lanzamiento campaña

 

Sota el lema “Per una Europa sostenible, la missió especial del boví”, la campanya vol donar a conèixer a la ciutadania el compromís que té el sector del boví de carn europeu per aconseguir l’objectiu carboni neutral 2050 i millorar la sostenibilitat en general i, en particular, pel que fa a la reducció d’emissions i preservació i millora del sòl. Alhora, la campanya també té la finalitat d’informar el mateix sector sobre les últimes tendències i novetats disponibles per a la millora contínua en l’àmbit de la sostenibilitat.

 

En paraules de Javier López, director de Provacuno: “L´objectiu d´aquesta campanya és mostrar el compromís ferm del sector amb la sostenibilitat en totes les seves formes: econòmica, social i mediambiental”. I afegeix: “És una oportunitat per compartir amb els ciutadans tota la feina que el sector realitza per alinear-se amb els objectius de neutralitat climàtica, benestar animal i desenvolupament rural sostenible marcats per la Unió Europea”.

Per la seva banda, Philippe Mattart, director general d’Apaq-W, destaca la dimensió formativa del projecte: “Volem que tant el consumidor com el productor comprenguin el valor afegit d’un model europeu de producció de boví basat en bones pràctiques i compromís amb el medi ambient. La sostenibilitat és el camí i aquest programa és una eina clau per recórrer-lo junts”, assenyala el portaveu.

 

Objectius per promoure mesures sostenibles en la producció

El programa SEUB desenvoluparà accions específiques dirigides tant a la ciutadania com als productors de boví de carn.

Per als ciutadans, la campanya vol incrementar el coneixement sobre el model europeu de producció de boví de carn, caracteritzat pel seu alt nivell d’exigència en termes de sostenibilitat econòmica, social i mediambiental. També cerca sensibilitzar la població sobre la importància de triar productes europeus que garanteixin bones pràctiques en benestar animal, respecte al medi ambient i impuls al desenvolupament rural.

D’altra banda, el programa té com a meta acompanyar el sector boví europeu -en particular, l’espanyol i el belga- en el procés d’adaptació i millora contínua en sostenibilitat gràcies a facilitar l’accés a informació tècnica, formació específica i espais d’intercanvi de coneixement. L’objectiu principal és impulsar la implementació de bones pràctiques sostenibles, tant a la indústria com a les granges i en particular, respecte a les que garanteixen una disminució d’emissions i la prevenció de la degradació i restauració del sòl.

 

Transformació tecnològica del sector per augmentar la sostenibilitat

El projecte llançarà, a més, una eina per conèixer les emissions del sector boví de carn, abastant tant la producció ramadera com la industrial, amb l’objectiu de continuar millorant la sostenibilitat mediambiental. Per això, es desenvoluparà una API que connectarà una aplicació de càlcul d’emissions amb els sistemes de gestió (ERPs) utilitzats en el sector, cosa que permetrà a ramaders i industrials conèixer de forma automatitzada, ràpida i precisa les emissions de les seves granges o indústries, de manera que es facilitarà la presa de decisions per reduir l’empremta de carboni.

 

I Simposi sobre la Sostenibilitat del Boví de Carn Europeu

Una de les accions destacades d’aquest primer any de campanya serà la celebració de l’I Simposi sobre la Sostenibilitat del Boví de Carn Europeu, que tindrà lloc a Brussel·les el proper 12 de novembre de 2025. Aquest esdeveniment, que es podrà seguir prèvia inscripció tant de manera presencial com online, reunirà representants institucionals europeus, experts en sostenibilitat, actuals i futurs del sector boví a Europa, intercanviar bones pràctiques i impulsar el debat sobre el paper clau de la ramaderia en la consecució dels objectius climàtics i de sostenibilitat marcats per la UE, especialment pel que fa a la reducció d’emissions i la preservació i millora del sòl.

El simposi també serà una plataforma per presentar els primers avenços de la campanya que avui arrenca i servirà per reforçar el compromís col·lectiu del sector amb un model de producció més respectuós amb el medi ambient, el benestar animal i l’entorn rural. La inscripció és gratuïta i ja està.

 

T’interessa

ÚLTIMES NOTÍCIES

El Grup Vall Companys, un dels principals referents de la indústria agroalimentària espanyola, va tancar l’exercici 2024 amb una facturació global de 4.163 milions d’euros i es va posicionar com el primer grup empresarial del sector de l’alimentació a Espanya. Una part molt significativa d’aquesta activitat es concentra a Aragó, on la companyia va assolir una facturació de 904 milions d’euros, cosa que representa el 21,7% del total del grup. Aquesta aposta estratègica per la regió es tradueix en una sòlida implantació industrial, amb sis fàbriques i un centre logístic distribuïts a diferents localitats aragoneses. Presència industrial a Aragó La companyia compta amb una planta de pinsos i un escorxador de porcí a Ejea de los Caballeros, una fàbrica de farina a Tardienta, una incubadora avícola a Sástago, una planta de processament de subproductes a Mercazaragoza i un assecador i comercialitzadora de pernil a Calamocha. Aquesta xarxa de centres genera més de 2.360 llocs de treball directes a la comunitat. Inversió i eficiència productiva Durant el 2024, Grup Vall Companys va destinar més de 8,2 milions d’euros a noves inversions a Aragó, amb l’objectiu de modernitzar les instal·lacions, millorar l’eficiència energètica i incorporar tecnologies d’última generació. Destaca la inversió realitzada a Calamocha, on s’han instal·lat plaques solars i calderes de biomassa, i s’hi ha incorporat tecnologia d’altes pressions per garantir la competitivitat als mercats internacionals. També s’han executat millores importants a Ejea i Mercazaragoza, amb un fort component en autoconsum energètic. Aragó, eix de l’economia circular del Grup La comunitat aragonesa també s’ha convertit en el centre neuràlgic dels projectes d’economia circular del grup. Entre ells, el desenvolupament de Biovall Heparine Science en col·laboració amb Bioibèrica, per a la producció d’heparina a partir de mucosa porcina, i l’ampliació de VEOS Ibèrica, a Monzón, especialitzada en la transformació de sang porcina en ingredients proteics. Aquest darrer projecte preveu una inversió superior a 71 milions d’euros, amb la incorporació de línies de producció per a col·lagen i plasma destinats al consum humà. Talent, formació i projecció internacional L’aposta pel talent local i la formació contínua és un altre dels pilars del grup, que compta amb més de 200 convenis amb universitats i centres de formació professional, molts a Aragó. El 2024, Vall Companys va invertir més de 480.000 euros en formació interna, cosa que li ha valgut el reconeixement com a TOP Employer per cinquè any consecutiu. En paral·lel, el grup manté la seva projecció internacional a Amèrica Llatina, on des del 2017 ha desenvolupat aliances a països com Perú, Colòmbia, Mèxic, Uruguai i Brasil, fomentant la producció local i generant noves oportunitats professionals per al seu equip. Enviar comentarios Paneles laterales Historial Guardado Resultados de traducción disponibles
El Grup Vall Companys, un dels principals referents de la indústria agroalimentària espanyola, va tancar l’exercici 2024 amb una facturació […]
Veure més

Col·laboradors