Sabors ocults del boví: La Reial Acadèmia de Gastronomia i Provacuno llancen una campanya per redescobrir talls oblidats

L’Organització Interprofessional de la Carn de Boví d’Espanya (Provacuno) i la Reial Acadèmia de Gastronomia s’uneixen en un projecte conjunt de sensibilització gastronòmica amb un objectiu clar: promoure el coneixement i el consum responsable de carn de boví mitjançant la recuperació de talls tradicionalment oblidats.

 

Nuevos cortes Provacuno

 

Amb el títol “Sabors ocults del boví: redescobrint talls oblidats”, la campanya proposa un viatge audiovisual a través de sis talls de boví poc coneguts, amb un enfocament divulgatiu, accessible i culinari. Cada peça audiovisual compta amb dos protagonistes essencials: d’una banda, el carnisser que, com a prescriptor de confiança, explica les característiques i les possibilitats de cada tall; de l’altra, la cuinera que el transforma en un plat fàcil i saborós. Per això, hem comptat amb la col·laboració del carnisser Tinín Gómez, de la Carnisseria Germans Gómez (Arévalo, Segòvia), i de Beatriz Garaizabal, cuinera, divulgadora i professora de Mom Culinary.

Amb aquesta proposta, totes dues entitats reivindiquen la diversitat del producte boví i la seva versatilitat a la cuina quotidiana. Alhora impulsen un model de consum més sostenible i conscient, que aprofiti al màxim les peces de l’animal i fomenti el coneixement sobre el que mengem.

 

Alimentació més conscient

“A la Reial Acadèmia de Gastronomia creiem que el coneixement del producte és el primer pas cap a una alimentació més conscient, més variada i plaent. Aquesta campanya és una invitació a redescobrir sabors, a recuperar el diàleg amb els nostres carnissers o carnisseres ia cuinar més a casa. Perquè quan entenem el que cuinem, valorem més el que mengem. I Lezo, president de la Reial Acadèmia de Gastronomia.

“En un moment en què els joves confessen a les xarxes socials que els fa inconvenient anar a la carnisseria i, sobretot, preguntar al carnisser, hem volgut acostar a aquest tipus de consumidor talls econòmics i menys coneguts, amb receptes molt senzilles d’executar i amb un toc de modernitat, perquè puguin gaudir a casa d’un producte tan complet i nutritiu per ells mateixos”, afegeix Javier López, director de Provacuno.

Els vídeos, que s’aniran publicant des de començaments del mes de setembre i fins a finals de novembre amb una periodicitat quinzenal, estaran disponibles a la web de Fans del Boví i de la Reial Acadèmia de Gastronomia, així com als seus respectius perfils de xarxes socials.

Col·laboradors