The New York Times posa en dubte la sostenibilitat dels productes a base de vegetals

Segons el rotatiu novaiorquès, alguns analistes diuen que no és possible saber si aquests aliments són més sostenibles que la carn perquè les empreses no sempre són transparents en informar sobre les seves emissions. Segons The New York Times, els darrers anys, tant consumidors com inversors han devorat les hamburgueses, les salsitxes i el pollastre de Beyond Meat, gràcies, almenys en part, al missatge que pregona l’empresa que els seus productes d’origen vegetal són bons per al medi ambient”.

Però, Sustainalytics, una firma que qualifica la sostenibilitat de les empreses sobre la base del seu impacte ambiental, social i de governança corporativa, no ho creu. “No creiem tenir prou informació per dir que Beyond Meat és diferent de JBS en el que és fonamental”, afirmen en un reportatge a la capçalera nord-americana. Segons els crítics, el problema és que ni “Beyond Meat ni Impossible Foods -el seu rival als EUA- divulguen la quantitat total d’emissions de gasos d’efecte hivernacle que generen les operacions, cadenes de subministrament o deixalles de consum. Tampoc revelen els efectes que tenen les seves operacions als boscos ni quanta aigua utilitzen”.

“La narrativa dominant de la indústria de productes vegetals i els capitalistes de risc que la recolzen és que aquestes empreses són més benèfiques per al medi ambient, per a la salut, per això i per allò”, va explicar Ricardo San Martin, director d’investigació del programa de carns alternatives a la Universitat de Califòrnia, campus Berkeley. “Però en realitat és una caixa negra. Hi ha molts elements del contingut daquests productes que no es revela. Totes les empreses tenen una cadena de subministrament, i hi ha una empremta de carboni darrere aquesta cadena”.

Col·laboradors