Un any més, ramaders, productors, elaboradors i distribuïdors es reuneixen i s’uneixen per traçar plegats el futur d’un sector imparable. Del 21 al 22 de febrer, les empreses càrnies es preparen per als desafiaments del 2024. Entre ells els relacionats amb la rendibilitat i la sostenibilitat del negoci, havent de bregar amb la pujada dels costos de producció, l’actual escenari inflacionista i un consumidor que, encara que hagi vist minvat el poder adquisitiu, segueix apostant per la qualitat i la innovació: les claus del creixement.
La cita, que té lloc a Lleida, analitzarà els reptes i les oportunitats relacionades amb l?essència de la indústria càrnia i la seva reputació. Per això, el sector necessita noves narratives, recolzades en les evidències científiques i capaces de contrarestar les ideologies contràries a la carn impulsades pels corrents animalistes. Fer-ho és urgent perquè, el que avui encara és un activisme minoritari, podria convertir-se en una cosa més influent i adversa amb influència en el marc normatiu.
Durant les intervencions del proper dia 22, es presentarà la campanya El Sentit de la Carn, impulsada per les interprofessionals, Carn i Salut, associacions i empreses del sector, juntament amb Fòrum Ramader-Càrnic i que té com a objectiu posar al focus en tres aspectes:
- La carn forma part duna alimentació saludable.
- La carn és gaudi.
- La ramaderia i la carn és desenvolupament rural.
PONENTS