Anafric, al congrés d’AECOC. Espanya va augmentar el consum de carn un 2,7% el 2023

El 2023 el consum de carn i de productes carnis es va incrementar en un 2,7 %, fins a assolir els 2.215 milions de kg, i es confirma una recuperació del mercat després d’un 2022 en negatiu. Així ho acredita, l’informe presentat per Nielsen al Congrés d’AECOC que s’ha celebrat els dies 21 i 22 de febrer a Lleída. Aquest creixement l’ha liderat la carn fresca que, durant l’any passat, va registrar un increment de la demanda d’un 3%.

 

 

Revista Cárnica s’ha fet ressò d’aquest informe, que desenvolupa de la manera següent:

✔El pollastre, porc i boví representen el 75% del volum de carn fresca facturat i, excepte les conserves, totes les famílies de preparats carnis van créixer en volum el 2023.

✔També es recupera el consum de carn per càpita. Així, el 2023 aquesta xifra s’ha situat a 32,4 kg per habitant, superant els 31,9 kg p.p. del 2022 i els 32,1 kg del 2021.

El Congrés va ser inaugurat pel director general de la Indústria Alimentària, José Miguel Herrero, que va animar el sector a “comunicar les coses positives d’aquest sector, un sector que genera riquesa, que genera ocupació i que dóna cohesió al medi rural”.

En altres debats, AECOC també ha presentat la campanya El Sentit de la Carn, recolzada per empreses, associacions i interprofessionals que posa el focus a la informació recolzada en dades científiques. El responsable José Manuel Álvarez, Coordinador Fòrum Ramader-Càrnic, ha comentat durant la presentació: “Necessitem posar en valor l’excel·lència d’aquesta cadena perquè estem alimentant la població.”

 

Foto: AECOC.

 

Col·laboradors