Anafric es converteix en col·laborador de Hispack 2024

Anafric es converteix en empresa entitat col·laboradora de Hispack, la fira del packaging i els processos logístics que tindrà lloc del 7 al 10 de maig al recinte de Fira Barcelona. Les carns són aliments essencials per al desenvolupament humà, que aporten proteïnes i nutrients i que, alhora, exigeix condicions concretes de conservació. Per a cada sector i per a cada tipus de producte, comptar amb un envasat a mida que permeti la seva conservació, l’aïllament i la durada de la vida útil és essencial, per mantenir la traçabilitat, la sostenibilitat i la cura pel medi ambient.

“El nostre sector necessita un packaging amb unes necessitats especials que, a més, ha de complir amb els requisits d’una economia que té com a objectiu l’eliminació de plàstics i el pas cap a una economia circular. Totes les baules de la indústria càrnia estem treballant per ser més eficients i més sostenibles”, explica el president d’Anafric, Josep Friguls. “La millor manera que el sector de packaging comprengui les nostres necessitats és ser presents a la fira referència i, per aquest motiu, la nostra col·laboració serà imprescindible”.

 

 

 

Necessitats específiques

No és el mateix el tipus de conservació de la carn fresca que els embotits, els plats preparats o la carn congelada. La carn fresca és sensible a l’oxidació i necessita recipients que aportin estanquitat de líquids però, alhora, cal que el producte es vegi de manera transparent. L’etiquetatge dels productes carnis és, per legislació, un factor imprescindible que han de tenir en compte les empreses de packaging. I per totes aquestes necessitats, i sobretot pensant en solucions sostenibles, “Anafric havia d’estar amb una de les fires més importants del packaging i els processos logístics”.

Hispack 2024

Segons les xifres facilitadies per Hispack, el 43,80% del total de visitants de Hispack són envasadors. I d’aquests, un 39,80% pertany al sector de l?Alimentació. El 60,2% restant es reparteix en diferents sectors d’activitat, seguint la mateixa tendència cap a la transversalitat que consolida el packaging com un sector cada cop més estratègic: sector drogueria, cosmètica i perfumeria, sector química i sector béns industrials, a part del subsector farmacèutic.

Col·laboradors