Anafric, present en la II Trobada de Dones en el Sector Carni

Prop de 40 persones, homes i dones, han participat en la II Trobada de Dones en el Sector Carni celebrat amb motiu del Dia de la Dona i que ha estat organitzat per Carnimad en col·laboració de Educarne. L’esdeveniment va comptar amb la participació de Begoña Villacís, vicealcaldessa de Madrid, que va obrir l’acte i va donar l’enhorabona a l’organització per la proposta de posar en valor al món femení en el sector carni. Va ser ella qui va donar la primera xifra de la relació desigual existent encara en el sector: dels més de 1.300 establiments a la Comunitat de Madrid, 62 figuren gestionats per dones i va lloar la figura de Maria Sánchez, directora general de l’Associació de Carnissers i Xarcuters de Madrid i l’impuls que està donant a l’entitat. La directora general de Comerç i Consum de la Comunitat de Madrid, Marta Nieto, va clausurar la jornada animant a tots i totes els i les participants a seguir treballant per donar poder a les dones al sector.

 

 

 

 

La trobada, que es va dur a terme de forma digital, ha girat al voltant de dues activitats. En primer lloc s’ha desenvolupat la ponència “Empoderament femení des del reconeixement de les nostres fortaleses”, impartida per Esher Mesa, experta en lideratge femení que va afirmar que “el feminisme no són temes relacionats amb  la dona. Feminisme és igualtat i, per tant, també inclou a l’home “. La seva ponència es va centrar en veure tot el positiu que aporta la dona a el sector i també “en valorar-nos a nosaltres mateixes, dient jo puc i vull. Durant la pandèmia el sector primari s’ha vist visualitzat, ara és el moment de rellançar-lo”.

 

Després d’aquesta ponència d’inspiració i motivació, es va dur a terme la taula rodona entorn al tema “La dona a la transformació empresarial i digital”, que va comptar amb imports exemples d’apoderament femení en el sector.

 

 

Concepció Díaz Villegas, directora de comerç i hostaleria de l’Ajuntament de Madrid, va treballar com a veterinari per l’escorxador de Madrid. El seu punt de vista professional i la seva visió àmplia del sector ha resultat de gran interès: “No estem disposades a encertar que aquest sector d’homes. La nostra capacitat i fortalesa és indispensable”.

Trinitat Gómez, directora de SERTINA, empresa especialitzada en la venda online. “Fa anys a les botigues i als mercats només es venien productes bàsics. Amb el temps hem avançat i hem incorporat productes de valor afegit i elaborats. La dona té molt a veure i el procés de digitalització també”.

Úrsula Sánchez, ramadera de boví extensiu des de fa 4 anys, està desenvolupant un projecte d’innovació basada en tecnologia blockchain per a la traçabilitat de la carn. “El món de la ramaderia ha estat molt masculinitzat. La dona s’ha empoderat de les zones rurals i ara les experiències de ramaderia liderades per dones són moltes. Les noves tendències en producció ecològica té molt a veure amb la dona”.

Míriam López, especialitzada en gastronomia fundar el 2016 Pernil Lovers, únic mitjà independent digital especialitzat en pernil. “No podem comunicar-nos amb els joves de la mateixa manera que ho fem en altres mitjans. La digitalització és un procés que ens fa anar directament a el públic jove”.

 

Col·laboradors