Anafric requereix novament la rebaixa de l’IVA de les carns

El preu dels aliments s’ha anat inflant mes a mes. Segons dades de l’Institut Nacional d’Estadística (INE), els aliments i les begudes no alcohòliques van pujar al febrer un 16,6% davant el mateix mes de l’any passat, una taxa superior al 15,4% del gener del 2023. No teníem aquestes dades tan alts des del 1994.

Anafric, associació càrnia espanyola, ha reclamat des del 2022, que la solució davant l’alça dels preus dels aliments és la reducció de l’IVA mentre continuï la inflació en alces generalitzades.

“El Govern ha fet cas omís a les reiterades peticions del sector carni” i s’ha limitat a aplicar des de l’1 de gener l’eliminació de l’IVA als articles alimentaris de primera necessitat, com ara ous, lactis o fruites. Olis i pastes alimentàries també van experimentar una rebaixa de l’IVA, del 10% al 5%.

“Estem d’acord en aquesta mesura, ho hem estat reiterant sempre que ens ho han preguntat. Però no significa el mateix a la cistella de la compra 1kg de pasta, que un 1kg de carn”, expressa Josep Friguls, president de l’associació” .

Des d’Anafric es reclama al Govern “sentit comú i responsabilitat” perquè “el preu dels aliments sembla no haver tocat sostre”.

 

 

IVA rebaixat, una petició social

Anafric va presentar el passat 7 de març, en el marc de la Fira Meat Attraction, les primeres dades d’una enquesta en què es pregunta a la ciutadania pel grau d’acord en la rebaixa de l’IVA. El resultat és contundent: dels més de 4.000 enquestats, el 58,6% de la població enquestada està dacord a rebaixar lIVA a un 4%; el 40,3%, a més, és partidari d’eliminar totalment l’IVA i l’1,1% creu que cal deixar l’IVA com està. És a dir, el 98,9% de les persones que han respost a l’enquesta és partidària d’aplicar una rebaixa a l’IVA dels productes carnis o bé d’eliminar-lo completament.

Els resultats d’aquesta enquesta “ens donen la raó”, expliquen des d’Anafric. “Volem col·laborar que la cistella de la compra no sigui un sacrifici per a la majoria dels espanyols”.

ÚLTIMES NOTÍCIES

El Grup Vall Companys, un dels principals referents de la indústria agroalimentària espanyola, va tancar l’exercici 2024 amb una facturació global de 4.163 milions d’euros i es va posicionar com el primer grup empresarial del sector de l’alimentació a Espanya. Una part molt significativa d’aquesta activitat es concentra a Aragó, on la companyia va assolir una facturació de 904 milions d’euros, cosa que representa el 21,7% del total del grup. Aquesta aposta estratègica per la regió es tradueix en una sòlida implantació industrial, amb sis fàbriques i un centre logístic distribuïts a diferents localitats aragoneses. Presència industrial a Aragó La companyia compta amb una planta de pinsos i un escorxador de porcí a Ejea de los Caballeros, una fàbrica de farina a Tardienta, una incubadora avícola a Sástago, una planta de processament de subproductes a Mercazaragoza i un assecador i comercialitzadora de pernil a Calamocha. Aquesta xarxa de centres genera més de 2.360 llocs de treball directes a la comunitat. Inversió i eficiència productiva Durant el 2024, Grup Vall Companys va destinar més de 8,2 milions d’euros a noves inversions a Aragó, amb l’objectiu de modernitzar les instal·lacions, millorar l’eficiència energètica i incorporar tecnologies d’última generació. Destaca la inversió realitzada a Calamocha, on s’han instal·lat plaques solars i calderes de biomassa, i s’hi ha incorporat tecnologia d’altes pressions per garantir la competitivitat als mercats internacionals. També s’han executat millores importants a Ejea i Mercazaragoza, amb un fort component en autoconsum energètic. Aragó, eix de l’economia circular del Grup La comunitat aragonesa també s’ha convertit en el centre neuràlgic dels projectes d’economia circular del grup. Entre ells, el desenvolupament de Biovall Heparine Science en col·laboració amb Bioibèrica, per a la producció d’heparina a partir de mucosa porcina, i l’ampliació de VEOS Ibèrica, a Monzón, especialitzada en la transformació de sang porcina en ingredients proteics. Aquest darrer projecte preveu una inversió superior a 71 milions d’euros, amb la incorporació de línies de producció per a col·lagen i plasma destinats al consum humà. Talent, formació i projecció internacional L’aposta pel talent local i la formació contínua és un altre dels pilars del grup, que compta amb més de 200 convenis amb universitats i centres de formació professional, molts a Aragó. El 2024, Vall Companys va invertir més de 480.000 euros en formació interna, cosa que li ha valgut el reconeixement com a TOP Employer per cinquè any consecutiu. En paral·lel, el grup manté la seva projecció internacional a Amèrica Llatina, on des del 2017 ha desenvolupat aliances a països com Perú, Colòmbia, Mèxic, Uruguai i Brasil, fomentant la producció local i generant noves oportunitats professionals per al seu equip. Enviar comentarios Paneles laterales Historial Guardado Resultados de traducción disponibles
El Grup Vall Companys, un dels principals referents de la indústria agroalimentària espanyola, va tancar l’exercici 2024 amb una facturació […]
Veure més

Col·laboradors