El pernil triomfa a Miami

Les interprofessionals ASICI i  INTERPORC han posat en marxa a Miami una acció de promoció conjunta per fomentar el coneixement d’aquest producte als Estats Units, a través de la felicitat i alegria que aporta el consum de pernil espanyol. La campanya, que porta per nom “Slices of happiness – Llotges de felicitat”, s’ha desenvolupat entre els dies 16 i 18 de setembre coincidint amb la fira Americas Food & Beverage on han organitzat diversos showcooking i un taller de tall per a operadors de la ciutat i visitants d´aquest certamen.

A més, dins de les accions d’aquesta iniciativa, també s’ha dut a terme el 18 de setembre una experiència culinària en un conegut restaurant de Miami (Dolores But You Can Call Me Lolita) on els assistents han gaudit d’unes delicioses tapes de pernil. L´esdeveniment comptarà amb influencers i personatges rellevants de la societat d´aquesta màgica ciutat.

 

“Hem programat diverses accions promocionals en el marc d´aquesta campanya amb l´objectiu d´interactuar amb professionals i consumidors d´aquest important mercat per ressaltar l´origen, qualitat i sabor del pernil curat espanyol”, explica Daniel de Miguel, director adjunt d´INTERPORC.

 

Xifres del sector del pernil

A Espanya es van produir el 2023 uns 42,9 milions de pernils i espatlles, dels quals unes 29,5 són de porc blanc i una mica més de 14 milions són ibèrics. Del total de la producció, aproximadament prop del 25% estan adreçats a mercats exteriors.

El valor total del comerç internacional de pernils i espatlles va pujar el 2023 a 743 milions d’euros.Estats Units és el primer importador no europeu de pernil a tot el món.Espanya va exportar aquest país el 2023 per valor de més de 34 milions d’euros, entre pernils i paletes, tant ibèrics com procedents de porcs de capa blanca.

L’objectiu de la campanya ha estat donar a conèixer als Estats Units els múltiples beneficis que aporta el consum del pernil espanyol per a l’estat d’ànim de les persones. I és que la gastronomia espanyola i el pernil com un dels seus principals productes és sinònim de felicitat.

“Estem fent un decidit esforç promocional per traslladar als principals mercats del món, entre ells l’americà, la importància del pernil espanyol com a símbol cultural de la nostra gastronomia, un producte selecte associat al plaer i al delit. Amb la campanya Slices of happiness, apostem per posicionar-lo en un mercat potencial de més de 330 milions de consumidors i donar-li la notorietat que mereix amb accions de formació i experiències gastronòmiques” trasllada Jesús Pérez Aguilar, director adjunt d’ASICI.

L’acció desenvolupada en col·laboració amb ICEX Espanya Exportació i Inversions s’emmarca en l’aposta d’ASICI i INTERPORC per promoure el consum d’aquest producte als Estats Units, un mercat de més de 330 milions de persones que cada dia aprecia més el pernil que es produeix a Espanya, per les seves característiques especials davant d’altres d’altres procedències.

 

També t’interessa

 

Col·laboradors