Hasta el 24 abril, Interovic hará difusión de su última campaña ‘Menos Postureo, Más Pastoreo’, con la que quieren fomentar el consumo de cordero entre los jóvenes.
La campanya consta de tres peces gravades en clau d’humor i protagonitzades per vuit pastors i pastores reals. Van ser seleccionats entre els més de 12 candidats que van enviar els seus vídeos de presentació el mes de gener passat emulant un discurs d’agraïment després de guanyar un òscar per la feina i procedeixen de diverses parts d’Espanya:
- Vanesa del Prado, de Gordalitza del Pi, a Lleó, gestiona, als seus 43 anys, un ramat de 450 ovelles.
- Jacinto Guerra, de Belalcázar, a Còrdova, compta amb ni més ni menys que 950 ovelles merines.
- César García, de Zarzuela, a la serra de Conca, dirigeix un ramat de 700 ovelles manxegues i 200 cabres.
- Zahara Franco, té cura d’un ramat d’ovelles manxega i pura raça texel a Membrillera i Carrascosa de Henares, a Guadalajara.
- Moisés Gil, de Siete Aguas (València), es dedica fonamentalment al cabrum, amb 200 cabres i 50 ovelles
- Francisco Manuel Rubio, capitaneja un petit ramat amb prop de 100 ovelles de raça guirra o vermella llevantina (pel seu característic color safrà) a la comarca de Vinalopó, al sud d’Alacant.
- Juan Luis Hidalgo, del Toboso, a Toledo, amb 700 ovelles manxegues.
- Daniel Mora, originari d’Alcalá de Guadaira (Sevilla), cuida, de juny a octubre, a la muntanya palentina dels ramats d’ovelles merina i fleischschaf que fan la transhumància escapant de la calor de Badajoz i de la Vall dels Pedroches (Còrdova).
Objectiu de la campanya
A tots els vídeos el llenguatge de les xarxes socials i el del camp s’entremesclen, utilitzant conceptes com el nombre de seguidors dels pastors en al·lusió a les ovelles, per tal d’arribar al públic d’entre 25 i 35 anys, ja que, segons INTEROVIC, és el que menys carn de xai consumeix avui dia. L’objectiu, conscienciar els joves que la carn de xai no només és una opció deliciosa (és una de les carns amb menys greix i molt rica en nutrients), sinó també una manera de contribuir a la conservació del medi ambient i de l’àmbit rural.
Amb el hashtag #MenosPostureoMasPastoreo, la campanya es podrà veure a diferents xarxes socials del 24 de març al 24 d’abril, coincidint amb la Setmana Santa, la segona època de l’any en què més xai es consumeix després del Nadal.
Es tracta d’una iniciativa que és part de la campanya global Saborosa i Sostenible. Tria origen europeu’ amb què INTEROVIC busca donar a conèixer, posar en valor i apropar al públic la carn de xai i cabrit.