INTERPORC impulsa un pla amb 8 línies estratègiques per abordar els reptes de futur del sector porcí

La Interprofessional del Porcí de Capa Blanca (INTERPORC) ha elaborat un Pla Estratègic Sector Porcí, en què defineix 8 línies estratègiques amb què abordar els reptes de futur que es presenten.

 

 

El document ha estat presentat per Alberto Herranz, juntament amb Pedro Rodrigo i Miguel Sabater, responsables de la iniciativa Future of Food de Deloitte, i pretén ser un full de ruta que “mitigui els impactes a què s’enfronta el sector i ens prepari per a competir al nou escenari que s’acosta”.

Un escenari que, segons ha explicat el director d’INTERPORC, ve marcat pel canvi de tendència experimentat l’any 2022, després d’un període de creixement sostingut durant la darrera dècada (+4% anual entre el 2010-21). A l’últim any, assistim a un important augment dels costos de producció i el consegüent descens de la producció, derivats, entre altres qüestions, de la guerra a Ucraïna i les conseqüents dificultats en el comerç internacional o el subministrament de matèries primeres.

Però també, ha afegit, “ens enfrontem a dos grans reptes: les noves exigències regulatòries en matèria de benestar animal i de reducció d’emissions de gasos amb efecte d’hivernacle; il?augment de la intensitat competitiva mundial d?altres mercats exportadors”. El Pla Estratègic Sector Porcí “requereix de la involucració activa de tots els agents sectorials per a la seva consecució amb èxit, així com implementar un conjunt d´iniciatives crítiques d´àmbit individual i sectorial”.

8 línies estratègiques, 22 iniciatives

  • El Pla Estratègic Sector Porcí concreta 8 línies estratègiques:
  • Potenciar la imatge i la reputació del sector
    Enfortir les polítiques de bioseguretat
  • Impulsar el desenvolupament de productes i mercats d’alt valor
  • Transformar la configuració de la cadena de valor cap a un model més competitiu, sostenible i resilient
  • Atreure, desenvolupar i retenir el talent necessari
  • Activar la inversió en R+D+i en sostenibilitat i producte
  • Potenciar l’economia circular a tota la cadena de valor i impulsar noves fonts de negoci per al sector a futur.

Juntament amb aquests 8 objectius, es defineixen a més “22 iniciatives independents, executables i transversals a tot el sector”, que permetin desenvolupar-lo.

Col·laboradors