INTERPORC rep el Premi Aliments d’Espanya a la promoció per portar al cinema la veu dels joves del camp

INTERPORC ha rebut el Premi ‘Aliments d’Espanya a la Promoció 2025’, en reconeixement a la seva aposta innovadora i valenta per una eina poc habitual a l’àmbit agroalimentari: el documental cinematogràfic titulat ‘L’any del relleu’. El guardó, entregat pel ministre d’Agricultura, Pesca i Alimentació (MAPA), Luis Planas, durant un acte celebrat al Teatro Real de Madrid, distingeix la tasca de promoció i comunicació del sector porcí espanyol amb una pel·lícula que mostra, des del sentiment dels seus personatges, un dels moments més decisius a les granges i empreses porcines: el relleu.

‘L’Any del Relleu’ recull el testimoniatge real de pares i mares que lliuren als seus fills no només una professió, sinó un llegat d’esforç, responsabilitat i amor per la terra. Els joves protagonistes recullen aquest testimoni amb il·lusió, apostant per la innovació, la sostenibilitat i el futur del medi rural com a manera d’escriure la seva pròpia pàgina en una història generacional que gràcies a ells té continuïtat.

 

“Els millors ambaixadors de la nostra societat”

El ministre Planas va destacar el valor dels homes i les dones del sector agroalimentari “que representen el millor de la nostra societat: esforç, innovació i sostenibilitat. Per això, els premis Aliments d’Espanya ho són a l’excel·lència agroalimentària dels nostres productors”.

 

 Ministro Luis Planas_Alberto Herranz_Manuel Garcia

Així mateix, Planas va felicitar els premiats, a qui va definir com “els millors ambaixadors dels Aliments d’Espanya”, perquè “sou el reflex d’un país que ha sabut conjugar tradició i innovació, sostenibilitat i talent. Gràcies a la vostra feina, Espanya és el país més ric del món en diversitat, qualitat, solidaritat i sostenibilitat.”

Per la seva banda, el president d’INTERPORC, Manuel García, va subratllar que “aquest premi posa en valor una manera diferent de comunicar, propera, humana i amb vocació de futur. Hem volgut parlar el mateix llenguatge que les noves generacions del camp, i fer-ho amb emoció”.

I va afegir que “darrere del porcí hi ha persones i famílies orgulloses del que han construït els seus ancestres. Que creuen en el que fan perquè els han viscut des de nens. I, sobretot, que assumeixen la responsabilitat de millorar el seu llegat per, quan els correspongui, poder transmetre’l amb la mateixa il·lusió amb què el van rebre”.

 

Manuel Garcia: “Aquest premi posa en valor una forma diferent de comunicar, propera, humana i amb vocació de futur”

 

Per la seva banda, Alberto Herranz, director general d’INTERPORC, va subratllar que aquest guardó “reconeix el gran treball col·lectiu realitzat des de la Interprofessional, on el nostre objectiu és posar en valor la reputació del sector, la feina ben feta i el compromís de tots els professionals que l’integren”.

Va afegir que “aquest reconeixement arriba en un moment en què hem posat sobre la taula una problemàtica de gran actualitat, el relleu generacional, i ho hem fet a través d´un projecte arriscat i valent com és la realització d´un documental que dóna veu i protagonisme als joves del camp”.

El documental, disponible a Amazon Prime i Rakuten TV, s’ha convertit en una eina potent per acostar la realitat ramadera a la societat, mostrant que el relleu generacional és també una història d’arrels, de família i de futur compartit.

Aquest és el segon Premi Aliments d’Espanya que rep INTERPORC, després del concedit el 2014 a la categoria d’Internacionalització Alimentària, consolidant el seu lideratge en la promoció i projecció internacional del porcí de capa blanca.

 

Premiados Alimentos de España

 

També t’interessa

 

Col·laboradors