La Comissió Europea destinarà 132 milions d’euros el 2025 per cofinançar activitats de promoció de productes agroalimentaris sostenibles i d’alta qualitat a la UE i als mercats internacionals. L’objectiu és crear noves oportunitats de mercat, reforçar la competitivitat i garantir-ne la seguretat alimentària.
Teniu la informació completa en aquest enllaç de la CE. Des d’ANAFRIC hem resumit el pressupost:
Distribució del pressupost:
- Mercat interior (58,6 milions EUR):
- 17,1 milions per a campanyes sobre règims de qualitat (DOP, IGP, ETG).
- 28,8 milions per a productes ecològics i sostenibles.
- 12,7 milions per promoure fruites i hortalisses fresques en dietes equilibrades.
- 10 milions per a contingències com a crisi de mercat.
- Mercats internacionals (63,4 milions EUR):
- Destinacions clau: la Xina, el Japó, Corea del Sud, Singapur, Amèrica del Nord i el Regne Unit (20% de les exportacions agroalimentàries de la UE).
- Iniciatives destacades:
- Campanyes Enjoy, its from Europe (10 anys d’impacte).
- Participació a fires internacionals i missions empresarials.
- Creació de manuals daccés al mercat per a exportadors.
Propers passos:
- Convocatòries de propostes (22 de gener de 2025):
- Programes simples (una o més organitzacions d’un país de la UE).
- Programes multi (organitzacions de diversos Estats membres o a nivell europeu).
- Obertes per tres mesos, accessibles al portal Enjoy, It’s from Europe.
- Jornades informatives: Brussel·les i en línia, 29-30 de gener de 2025, per a potencials beneficiaris interessats en finançament i networking.
Altres informacions que et poden interessar:
- PROVACUNO consigue financiación para promocionar la carne de vacuno en China y Corea del Sur
- La UE adjudica a INTEROVIC una nueva campaña de promoción europea
- ANAFRIC alerta sobre la decisión de la UE de reducir a la mitad la promoción de los alimentos producidos en Europa