Les vendes d’alternatives a la carn van caure un 13,6% durant el 2022, i la demanda de substituts vegans a base de plantes al Regne Unit es va estancar a mesura que els consumidors recorren a la carn a causa dels alts preus de les alternatives.
Gegants de la distribució alimentària com Tesco, Asda, Sainsbury’s i Morrisons han reduït les seves gammes veganes, segons destaquen els mitjans britànics, en un 10% i la cadena de sandvitxos Pret A Manger també va retallar el 75% de les botigues exclusivament vegetarianes.
Davant d’això, les vendes de smashed burgers (hamburgueses de culte) estan impulsat el consum de carn al Regne Unit al canal foodservice a través de cadenes d’hamburgueseries com Supernova, Bleecker Burger, Black Bear Burger i Beefy Boys, que han adoptat la tendència i han vist com els seus establiments han desenvolupat una base de seguidors lleials.
També s’han vist les xifres del consum mitjà de carn dels britànics disparar-se a 61,7 kg el 2022, des de 55,8 kg el 2012, van revelar dades de Statista publicades a l’agost.
Segons les mateixes fonts, la tendència és tornar a la carn tradicional però a sostenible i d’origen responsable.