Els envasos i embalatges per a un futur millor es redefineixen a Hispack en clau de sostenibilitat. Més de 150 experts i professionals d’empreses industrials i de gran consum abordaran a l’agenda de ponències de la fira algunes de les claus que estan marcant la innovació sectorial per minimitzar l’impacte ambiental del packaging. Es parlarà d’ecodisseny, materials nous, estratègies d’economia circular a partir del reciclatge i la reutilització, de les obligacions legals que introdueix el nou marc normatiu o de la transformació digital d’aquesta indústria.
Del 7 al 10 de maig, Hispack proposa més de 80 activitats de coneixement i networking com a complement a la seva oferta comercial de més de 760 expositors i 1.250 marques representades. Sobresurt l’espai “Hispack Unboxing” al Pavelló 2 del recinte de Gran Via de Fira de Barcelona amb un programa de conferències, taules rodones i presentacions, en què participaran representants d’empreses d’alimentació i begudes, cosmètica, farmàcia, tèxtil o construcció que utilitzen solucions de la indústria del packaging. També hi haurà ponents vinculats a entitats, centres tecnològics, clústers i subministradors de tecnologia i materials de packaging.
La sostenibilitat, protagonista
A l’espai “Hispack Unboxing” es tractaran temes relacionats amb les tendències en disseny de packaging, estratègies de sostenibilitat i economia circular en gran consum i altres sectors industrials; o ecodisseny i ecoinnovació en envasos i embalatges. També es presentaran avenços en packaging cosmètic, en nous envasos biodegradables i compostables, en materials flexibles d’alta barrera reciclats per a envasos alimentaris, en projectes de reutilització d’ampolles de vidre per a la indústria del vi i en la dinàmica del mercat de reciclatge de plàstics envasos.
Anafric es converteix en empresa entitat col·laboradora de Hispack. Les carns són aliments essencials per al desenvolupament humà, que aporten proteïnes i nutrients i que, alhora, exigeix condicions concretes de conservació. Per a cada sector i per a cada tipus de producte, comptar amb un envasat a mida que permeti la seva conservació, l’aïllament i la durada de la vida útil és essencial, per mantenir la traçabilitat, la sostenibilitat i la cura pel medi ambient.
«El nostre sector necessita un packaging amb necessitats especials que, a més, ha de complir amb els requisits d’una economia que té com a objectiu l’eliminació de plàstics i el pas cap a una economia circular. Totes les baules de la indústria càrnia estem treballant per ser més eficients i més sostenibles», explica el president d?Anafric, José Friguls. «La millor manera que el sector de packaging comprengui les nostres necessitats és ser presents a la fira referència i, per aquest motiu, la nostra col·laboració serà imprescindible».