Més de 150 experts debaten a Hispack el full de ruta cap a un packaging més verd

Els envasos i embalatges per a un futur millor es redefineixen a Hispack en clau de sostenibilitat. Més de 150 experts i professionals d’empreses industrials i de gran consum abordaran a l’agenda de ponències de la fira algunes de les claus que estan marcant la innovació sectorial per minimitzar l’impacte ambiental del packaging. Es parlarà d’ecodisseny, materials nous, estratègies d’economia circular a partir del reciclatge i la reutilització, de les obligacions legals que introdueix el nou marc normatiu o de la transformació digital d’aquesta indústria.

Del 7 al 10 de maig, Hispack proposa més de 80 activitats de coneixement i networking com a complement a la seva oferta comercial de més de 760 expositors i 1.250 marques representades. Sobresurt l’espai “Hispack Unboxing” al Pavelló 2 del recinte de Gran Via de Fira de Barcelona amb un programa de conferències, taules rodones i presentacions, en què participaran representants d’empreses d’alimentació i begudes, cosmètica, farmàcia, tèxtil o construcció que utilitzen solucions de la indústria del packaging. També hi haurà ponents vinculats a entitats, centres tecnològics, clústers i subministradors de tecnologia i materials de packaging.

 

 

La sostenibilitat, protagonista

A l’espai “Hispack Unboxing” es tractaran temes relacionats amb les tendències en disseny de packaging, estratègies de sostenibilitat i economia circular en gran consum i altres sectors industrials; o ecodisseny i ecoinnovació en envasos i embalatges. També es presentaran avenços en packaging cosmètic, en nous envasos biodegradables i compostables, en materials flexibles d’alta barrera reciclats per a envasos alimentaris, en projectes de reutilització d’ampolles de vidre per a la indústria del vi i en la dinàmica del mercat de reciclatge de plàstics envasos.

Anafric es converteix en empresa entitat col·laboradora de Hispack. Les carns són aliments essencials per al desenvolupament humà, que aporten proteïnes i nutrients i que, alhora, exigeix condicions concretes de conservació. Per a cada sector i per a cada tipus de producte, comptar amb un envasat a mida que permeti la seva conservació, l’aïllament i la durada de la vida útil és essencial, per mantenir la traçabilitat, la sostenibilitat i la cura pel medi ambient.

«El nostre sector necessita un packaging amb necessitats especials que, a més, ha de complir amb els requisits d’una economia que té com a objectiu l’eliminació de plàstics i el pas cap a una economia circular. Totes les baules de la indústria càrnia estem treballant per ser més eficients i més sostenibles», explica el president d?Anafric, José Friguls. «La millor manera que el sector de packaging comprengui les nostres necessitats és ser presents a la fira referència i, per aquest motiu, la nostra col·laboració serà imprescindible».

 

ÚLTIMES NOTÍCIES

El Grup Vall Companys, un dels principals referents de la indústria agroalimentària espanyola, va tancar l’exercici 2024 amb una facturació global de 4.163 milions d’euros i es va posicionar com el primer grup empresarial del sector de l’alimentació a Espanya. Una part molt significativa d’aquesta activitat es concentra a Aragó, on la companyia va assolir una facturació de 904 milions d’euros, cosa que representa el 21,7% del total del grup. Aquesta aposta estratègica per la regió es tradueix en una sòlida implantació industrial, amb sis fàbriques i un centre logístic distribuïts a diferents localitats aragoneses. Presència industrial a Aragó La companyia compta amb una planta de pinsos i un escorxador de porcí a Ejea de los Caballeros, una fàbrica de farina a Tardienta, una incubadora avícola a Sástago, una planta de processament de subproductes a Mercazaragoza i un assecador i comercialitzadora de pernil a Calamocha. Aquesta xarxa de centres genera més de 2.360 llocs de treball directes a la comunitat. Inversió i eficiència productiva Durant el 2024, Grup Vall Companys va destinar més de 8,2 milions d’euros a noves inversions a Aragó, amb l’objectiu de modernitzar les instal·lacions, millorar l’eficiència energètica i incorporar tecnologies d’última generació. Destaca la inversió realitzada a Calamocha, on s’han instal·lat plaques solars i calderes de biomassa, i s’hi ha incorporat tecnologia d’altes pressions per garantir la competitivitat als mercats internacionals. També s’han executat millores importants a Ejea i Mercazaragoza, amb un fort component en autoconsum energètic. Aragó, eix de l’economia circular del Grup La comunitat aragonesa també s’ha convertit en el centre neuràlgic dels projectes d’economia circular del grup. Entre ells, el desenvolupament de Biovall Heparine Science en col·laboració amb Bioibèrica, per a la producció d’heparina a partir de mucosa porcina, i l’ampliació de VEOS Ibèrica, a Monzón, especialitzada en la transformació de sang porcina en ingredients proteics. Aquest darrer projecte preveu una inversió superior a 71 milions d’euros, amb la incorporació de línies de producció per a col·lagen i plasma destinats al consum humà. Talent, formació i projecció internacional L’aposta pel talent local i la formació contínua és un altre dels pilars del grup, que compta amb més de 200 convenis amb universitats i centres de formació professional, molts a Aragó. El 2024, Vall Companys va invertir més de 480.000 euros en formació interna, cosa que li ha valgut el reconeixement com a TOP Employer per cinquè any consecutiu. En paral·lel, el grup manté la seva projecció internacional a Amèrica Llatina, on des del 2017 ha desenvolupat aliances a països com Perú, Colòmbia, Mèxic, Uruguai i Brasil, fomentant la producció local i generant noves oportunitats professionals per al seu equip. Enviar comentarios Paneles laterales Historial Guardado Resultados de traducción disponibles
El Grup Vall Companys, un dels principals referents de la indústria agroalimentària espanyola, va tancar l’exercici 2024 amb una facturació […]
Veure més

Col·laboradors