Des de la Secretaria d’Estat de Comerç s’ha editat una Guia de Bones Pràctiques per donar resposta a les inquietuds i dubtes generats en el sector comercial per a ajudar a adoptar les mesures adequades que garanteixen la seguretat del personal i del client. Aquesta guia es dirigeix a:
- Establiments comercials detallistes d’alimentació, begudes, productes i béns de primera necessitat.
- Establiments farmacèutics, sanitaris, centres o clíniques veterinàries, òptiques i productes ortopèdics.
- Productes higiènics
- Premsa i papereria
- Combustible per a l’automoció
- Estancs
- Equips tecnològics i de telecomunicacions
- Aliments per a animals de companyia
- Comerç per internet, telefònic o correspondència
- Tintoreries i bugaderies
- Exercici professional de l’activitat de perruqueria
Són aquells establiments que romandran oberts segons el que s’estableix pel Reial decret 463/2020
Pel que fa al sector de la carn en tots els seus amplis aspectes, des d’Anafric hem resumit la Guia en els següents punts:
- Mantenir les mesures de seguretat i distància establerts per les autoritats sanitàries.
- Mantenir actualitzat l’inventari de productes per a evitar, en la mesura que sigui possible, el desproveïment.
- Recaptar informació de proveïdors sobre la seva capacitat de subministrament, ampliant en el seu cas la gamma de productes substitutius d’aquells esgotats o pròxims a fer-ho.
- Recomanar als clients evitar acaparaments excessius de productes. En cas necessari, limitar el volum màxim a adquirir per client quan s’observa un risc d’esgotament.
- Assegurar una ràpida reposició de productes per a evitar traslladar als clients la impressió de risc de desproveïment, incitant així a incrementar el volum de compres preventives.
- Es recomana que, al llarg de la jornada, preferent a mig dia, es procedeixi a una pausa de l’obertura per a procedir a tasques de manteniment, neteja i reposició. Això a més serviria de recuperació del personal pels sobreesforços realitzats i la tensió soferta en aquesta situació excepcional. Aquests horaris de tancament per neteja hauran de ser coneguts pel consumidor.