Anafric posa en marxa una campanya de comunicació per frenar el malbaratament dels aliments

El malbaratament alimentari ha esdevingut una de les preocupacions més importants a nivell mundial. Es genera a totes les etapes de la cadena alimentària: des de la producció primària fins al consum. Segons les dades oficials, les xifres del malbaratament a nivell mundial són elevades. S’estima que un terç dels aliments que es produeixen no se n’aprofiten. Encara que les carns formen part dels aliments que menys es desaprofiten, conformen, juntament amb els lactis i les llavors oleaginoses, el 20% dels aliments que es desaprofiten.

Davant d’aquesta preocupació, des d’Anafric, associació empresarial càrnia, s’ha posat en marxa una campanya de comunicació per difondre què està fent el sector carni per posar fre al malbaratament i per conscienciar de la contribució “necessària i imprescindible” de totes les baules de la indústria càrnia per aturar el canvi climàtic i contribuir a una millor distribució dels aliments a nivell global.

 

 

 

 

Continguts dirigits a diferents públics

La campanya es pot veure a través del web  anafriczero.anafric.es on es posa en valor un sector i un ofici amb el futur verd. Aquest bloc repassa les dades actualitzades del sector carni i segmenta els seus continguts en quatre objectius diferents, segons el públic al qual es vol impactar: restauració, àmbit domèstic, àmbit laboral i establiments comercials.

Per a José Friguls, president d’Anafric, “creiem que cal no només informar sobre la importància de posar fre al malbaratament, sinó notificar tots els projectes que la indústria carnia i el sector de la restauració estan duent a terme. Cal que la societat comprengui que les indústries estem implicades, portem anys conscienciades perquè el nostre futur depèn del que fem avui”.

La web, que també és visible des del portal web  anafric.es, és un bloc que s’anirà actualitzant de manera assídua. Els continguts es divideixen en temàtiques trimestrals començant per la restauració. Al novembre es relacionarà el malbaratament amb el consum domèstic. El febrer del 2024, la temàtica serà l’àmbit laboral ia partir del mes de maig del 2024 les informacions consistiran en consells destinats als establiments comercials.

“Es tracta d’una feina a fer entre tots i totes”, exposa el president d’Anafric. “La prevenció i la reducció ha de formar part del nostre ADN, però només ho hem de dir, sinó demostrar que ho fem”.

El portal està en castellà i en català i properament també es podrà veure en anglès. També podeu veure les informacions publicades a través de les xarxes socials d’Anafric: facebook, twitter, linkedin i instagram.

ÚLTIMES NOTÍCIES

El Grup Vall Companys, un dels principals referents de la indústria agroalimentària espanyola, va tancar l’exercici 2024 amb una facturació global de 4.163 milions d’euros i es va posicionar com el primer grup empresarial del sector de l’alimentació a Espanya. Una part molt significativa d’aquesta activitat es concentra a Aragó, on la companyia va assolir una facturació de 904 milions d’euros, cosa que representa el 21,7% del total del grup. Aquesta aposta estratègica per la regió es tradueix en una sòlida implantació industrial, amb sis fàbriques i un centre logístic distribuïts a diferents localitats aragoneses. Presència industrial a Aragó La companyia compta amb una planta de pinsos i un escorxador de porcí a Ejea de los Caballeros, una fàbrica de farina a Tardienta, una incubadora avícola a Sástago, una planta de processament de subproductes a Mercazaragoza i un assecador i comercialitzadora de pernil a Calamocha. Aquesta xarxa de centres genera més de 2.360 llocs de treball directes a la comunitat. Inversió i eficiència productiva Durant el 2024, Grup Vall Companys va destinar més de 8,2 milions d’euros a noves inversions a Aragó, amb l’objectiu de modernitzar les instal·lacions, millorar l’eficiència energètica i incorporar tecnologies d’última generació. Destaca la inversió realitzada a Calamocha, on s’han instal·lat plaques solars i calderes de biomassa, i s’hi ha incorporat tecnologia d’altes pressions per garantir la competitivitat als mercats internacionals. També s’han executat millores importants a Ejea i Mercazaragoza, amb un fort component en autoconsum energètic. Aragó, eix de l’economia circular del Grup La comunitat aragonesa també s’ha convertit en el centre neuràlgic dels projectes d’economia circular del grup. Entre ells, el desenvolupament de Biovall Heparine Science en col·laboració amb Bioibèrica, per a la producció d’heparina a partir de mucosa porcina, i l’ampliació de VEOS Ibèrica, a Monzón, especialitzada en la transformació de sang porcina en ingredients proteics. Aquest darrer projecte preveu una inversió superior a 71 milions d’euros, amb la incorporació de línies de producció per a col·lagen i plasma destinats al consum humà. Talent, formació i projecció internacional L’aposta pel talent local i la formació contínua és un altre dels pilars del grup, que compta amb més de 200 convenis amb universitats i centres de formació professional, molts a Aragó. El 2024, Vall Companys va invertir més de 480.000 euros en formació interna, cosa que li ha valgut el reconeixement com a TOP Employer per cinquè any consecutiu. En paral·lel, el grup manté la seva projecció internacional a Amèrica Llatina, on des del 2017 ha desenvolupat aliances a països com Perú, Colòmbia, Mèxic, Uruguai i Brasil, fomentant la producció local i generant noves oportunitats professionals per al seu equip. Enviar comentarios Paneles laterales Historial Guardado Resultados de traducción disponibles
El Grup Vall Companys, un dels principals referents de la indústria agroalimentària espanyola, va tancar l’exercici 2024 amb una facturació […]
Veure més

Col·laboradors