Anafric posa en marxa una campanya de comunicació per frenar el malbaratament dels aliments

El malbaratament alimentari ha esdevingut una de les preocupacions més importants a nivell mundial. Es genera a totes les etapes de la cadena alimentària: des de la producció primària fins al consum. Segons les dades oficials, les xifres del malbaratament a nivell mundial són elevades. S’estima que un terç dels aliments que es produeixen no se n’aprofiten. Encara que les carns formen part dels aliments que menys es desaprofiten, conformen, juntament amb els lactis i les llavors oleaginoses, el 20% dels aliments que es desaprofiten.

Davant d’aquesta preocupació, des d’Anafric, associació empresarial càrnia, s’ha posat en marxa una campanya de comunicació per difondre què està fent el sector carni per posar fre al malbaratament i per conscienciar de la contribució “necessària i imprescindible” de totes les baules de la indústria càrnia per aturar el canvi climàtic i contribuir a una millor distribució dels aliments a nivell global.

 

 

 

 

Continguts dirigits a diferents públics

La campanya es pot veure a través del web  anafriczero.anafric.es on es posa en valor un sector i un ofici amb el futur verd. Aquest bloc repassa les dades actualitzades del sector carni i segmenta els seus continguts en quatre objectius diferents, segons el públic al qual es vol impactar: restauració, àmbit domèstic, àmbit laboral i establiments comercials.

Per a José Friguls, president d’Anafric, “creiem que cal no només informar sobre la importància de posar fre al malbaratament, sinó notificar tots els projectes que la indústria carnia i el sector de la restauració estan duent a terme. Cal que la societat comprengui que les indústries estem implicades, portem anys conscienciades perquè el nostre futur depèn del que fem avui”.

La web, que també és visible des del portal web  anafric.es, és un bloc que s’anirà actualitzant de manera assídua. Els continguts es divideixen en temàtiques trimestrals començant per la restauració. Al novembre es relacionarà el malbaratament amb el consum domèstic. El febrer del 2024, la temàtica serà l’àmbit laboral ia partir del mes de maig del 2024 les informacions consistiran en consells destinats als establiments comercials.

“Es tracta d’una feina a fer entre tots i totes”, exposa el president d’Anafric. “La prevenció i la reducció ha de formar part del nostre ADN, però només ho hem de dir, sinó demostrar que ho fem”.

El portal està en castellà i en català i properament també es podrà veure en anglès. També podeu veure les informacions publicades a través de les xarxes socials d’Anafric: facebook, twitter, linkedin i instagram.

Col·laboradors