El Japó i les Filipines lideren el creixement de les exportacions de porcí espanyol amb alces superiors al 20%

El 2024, les exportacions de porcí espanyol al Japó i les Filipines van créixer de forma significativa, consolidant la presència del sector en dos dels mercats més demandats a nivell internacional. El Japó va importar des d’Espanya 191.853 tones de carn i productes de porc per un valor de 787,22 milions d’euros, cosa que representa un augment del 8,69% en volum (15.340 tones més) i un 21,65% en valor (140,11 milions addicionals).

 

Firma acuerdo MOU con Filipinas

 

 

Peraltra banda, Filipines ha rebut 186.298 tones, valorades en 316,58 milions d’euros, amb un creixement del 27,94% en volum (40.689 tones més) i del 15,78% en valor (43,15 milions més).

Aquests increments reflecteixen la fortalesa del sector porcí espanyol i la seva capacitat per consolidar-se en mercats clau globalment. Daniel de Miguel, director Internacional d’INTERPORC, emmarca aquest avenç a l’Àsia com a resultat de l’estratègia internacional del sector porcí espanyol. “Aquest èxit en mercats clau com el Japó i les Filipines confirma l’efectivitat de les accions que desenvolupem a la regió perquè els seus consumidors, importadors i autoritats coneguin els nostres productes i el nostre sistema de producció”.

Accions que van des de la participació a fires fins a campanyes de publicitat i relacions públiques, promocions en punts de venda i en restaurants i esdeveniments de degustació orientats tant a professionals com a consumidors de carn i derivats del porc.

Per això, De Miguel destaca que “tot i el desafiant context del comerç mundial, el sector porcí espanyol segueix enfortint-se als mercats més exigents del món. La nostra aposta per la qualitat, la seguretat alimentària i la innovació és el millor aval per seguir creixent en mercats altament competitius”.

També t’interessa

 

 

ÚLTIMES NOTÍCIES

El Grup Vall Companys, un dels principals referents de la indústria agroalimentària espanyola, va tancar l’exercici 2024 amb una facturació global de 4.163 milions d’euros i es va posicionar com el primer grup empresarial del sector de l’alimentació a Espanya. Una part molt significativa d’aquesta activitat es concentra a Aragó, on la companyia va assolir una facturació de 904 milions d’euros, cosa que representa el 21,7% del total del grup. Aquesta aposta estratègica per la regió es tradueix en una sòlida implantació industrial, amb sis fàbriques i un centre logístic distribuïts a diferents localitats aragoneses. Presència industrial a Aragó La companyia compta amb una planta de pinsos i un escorxador de porcí a Ejea de los Caballeros, una fàbrica de farina a Tardienta, una incubadora avícola a Sástago, una planta de processament de subproductes a Mercazaragoza i un assecador i comercialitzadora de pernil a Calamocha. Aquesta xarxa de centres genera més de 2.360 llocs de treball directes a la comunitat. Inversió i eficiència productiva Durant el 2024, Grup Vall Companys va destinar més de 8,2 milions d’euros a noves inversions a Aragó, amb l’objectiu de modernitzar les instal·lacions, millorar l’eficiència energètica i incorporar tecnologies d’última generació. Destaca la inversió realitzada a Calamocha, on s’han instal·lat plaques solars i calderes de biomassa, i s’hi ha incorporat tecnologia d’altes pressions per garantir la competitivitat als mercats internacionals. També s’han executat millores importants a Ejea i Mercazaragoza, amb un fort component en autoconsum energètic. Aragó, eix de l’economia circular del Grup La comunitat aragonesa també s’ha convertit en el centre neuràlgic dels projectes d’economia circular del grup. Entre ells, el desenvolupament de Biovall Heparine Science en col·laboració amb Bioibèrica, per a la producció d’heparina a partir de mucosa porcina, i l’ampliació de VEOS Ibèrica, a Monzón, especialitzada en la transformació de sang porcina en ingredients proteics. Aquest darrer projecte preveu una inversió superior a 71 milions d’euros, amb la incorporació de línies de producció per a col·lagen i plasma destinats al consum humà. Talent, formació i projecció internacional L’aposta pel talent local i la formació contínua és un altre dels pilars del grup, que compta amb més de 200 convenis amb universitats i centres de formació professional, molts a Aragó. El 2024, Vall Companys va invertir més de 480.000 euros en formació interna, cosa que li ha valgut el reconeixement com a TOP Employer per cinquè any consecutiu. En paral·lel, el grup manté la seva projecció internacional a Amèrica Llatina, on des del 2017 ha desenvolupat aliances a països com Perú, Colòmbia, Mèxic, Uruguai i Brasil, fomentant la producció local i generant noves oportunitats professionals per al seu equip. Enviar comentarios Paneles laterales Historial Guardado Resultados de traducción disponibles
El Grup Vall Companys, un dels principals referents de la indústria agroalimentària espanyola, va tancar l’exercici 2024 amb una facturació […]
Veure més

Col·laboradors