Enquesta d’Anafric sobre el malbaratament alimentari

Anafric està duent a terme una campanya per informar tant la societat en general com les empreses i professionals en particular, sobre els efectes de malbaratament alimentari per al medi ambient i l’economia, principalment. Per això, a través de la campanya AnafricZero, es posa en marxa una enquesta en què es demanarà a l’audiència que respongui a una pregunta on hi haurà tres possibles respostes.

 

Aquesta enquesta es modificarà cada tres mesos ja que el seu contingut anirà relacionat amb el tema general de l’Actualitat de la web anafriczero.anafric.es.
Els continguts es divideixen en temàtiques trimestrals començant per la restauració. Al novembre es relacionarà el malbaratament amb el consum domèstic. El febrer del 2024, la temàtica serà l’àmbit laboral ia partir del mes de maig del 2024 les informacions consistiran en consells destinats als establiments comercials.

La pregunta del trimestre
Durant aquest darrer trimestre de 2023, la web se centrarà en oferir informació relacionada amb el malbaratament alimentari i la restauració. Amb l’aprovació de la Llei de Prevenció de les Pèrdues i el Malbaratament Alimentari, els establiments estan obligats a dur a terme una sèrie de pràctiques que comportin: autodiagnòstic dels seus processos, saber on desaprofiten i com solucionar-ho.

Una de les eines establertes a la Llei és la possibilitat de facilitar que els consumidors puguin emportar-se a casa el que sobri del seu menú sense cost addicional. Per això la pregunta d’aquest trimestre és: Si et trobes en un restaurant i no t’acabes el menú. T’ho portes a casa?

Ja podeu participar entrant a la pàgina anafrizero.anafric.es

ÚLTIMES NOTÍCIES

El Grup Vall Companys, un dels principals referents de la indústria agroalimentària espanyola, va tancar l’exercici 2024 amb una facturació global de 4.163 milions d’euros i es va posicionar com el primer grup empresarial del sector de l’alimentació a Espanya. Una part molt significativa d’aquesta activitat es concentra a Aragó, on la companyia va assolir una facturació de 904 milions d’euros, cosa que representa el 21,7% del total del grup. Aquesta aposta estratègica per la regió es tradueix en una sòlida implantació industrial, amb sis fàbriques i un centre logístic distribuïts a diferents localitats aragoneses. Presència industrial a Aragó La companyia compta amb una planta de pinsos i un escorxador de porcí a Ejea de los Caballeros, una fàbrica de farina a Tardienta, una incubadora avícola a Sástago, una planta de processament de subproductes a Mercazaragoza i un assecador i comercialitzadora de pernil a Calamocha. Aquesta xarxa de centres genera més de 2.360 llocs de treball directes a la comunitat. Inversió i eficiència productiva Durant el 2024, Grup Vall Companys va destinar més de 8,2 milions d’euros a noves inversions a Aragó, amb l’objectiu de modernitzar les instal·lacions, millorar l’eficiència energètica i incorporar tecnologies d’última generació. Destaca la inversió realitzada a Calamocha, on s’han instal·lat plaques solars i calderes de biomassa, i s’hi ha incorporat tecnologia d’altes pressions per garantir la competitivitat als mercats internacionals. També s’han executat millores importants a Ejea i Mercazaragoza, amb un fort component en autoconsum energètic. Aragó, eix de l’economia circular del Grup La comunitat aragonesa també s’ha convertit en el centre neuràlgic dels projectes d’economia circular del grup. Entre ells, el desenvolupament de Biovall Heparine Science en col·laboració amb Bioibèrica, per a la producció d’heparina a partir de mucosa porcina, i l’ampliació de VEOS Ibèrica, a Monzón, especialitzada en la transformació de sang porcina en ingredients proteics. Aquest darrer projecte preveu una inversió superior a 71 milions d’euros, amb la incorporació de línies de producció per a col·lagen i plasma destinats al consum humà. Talent, formació i projecció internacional L’aposta pel talent local i la formació contínua és un altre dels pilars del grup, que compta amb més de 200 convenis amb universitats i centres de formació professional, molts a Aragó. El 2024, Vall Companys va invertir més de 480.000 euros en formació interna, cosa que li ha valgut el reconeixement com a TOP Employer per cinquè any consecutiu. En paral·lel, el grup manté la seva projecció internacional a Amèrica Llatina, on des del 2017 ha desenvolupat aliances a països com Perú, Colòmbia, Mèxic, Uruguai i Brasil, fomentant la producció local i generant noves oportunitats professionals per al seu equip. Enviar comentarios Paneles laterales Historial Guardado Resultados de traducción disponibles
El Grup Vall Companys, un dels principals referents de la indústria agroalimentària espanyola, va tancar l’exercici 2024 amb una facturació […]
Veure més

Col·laboradors