Els espanyols avancen les compres de productes d’alimentació, begudes, drogueria i perfumeria a principis de desembre. El tiquet mitjà per acte de compra a un supermercat és d’un 12% superior a la resta de l’any. S’incrementarà gairebé un 30% els compradors que busquen productes en promoció.
Són dades extretes del Baròmetre AECOC, elaborat per la plataforma d’estudis del comprador AECOC SHOPPERVIEW, que mesura la satisfacció dels clients al canal.
En el període nadalenc, segons Nielsen, el tiquet mitjà per acte de compra en un supermercat és d’un 12% superior a la resta de l’any. És durant aquesta època quan els compradors adquireixen més de la meitat de les categories comprades en una botiga diferent de l’habitual, especialment pel que fa a la compra dels productes gurmets i productes frescos.
L’informe AECOC SHOPPERVIEW també assenyala que s’incrementarà gairebé un 30% els compradors que busquen productes en promoció, cosa que confirma la tendència dels consumidors d’aprofitar ofertes i rebaixes també en aquest període de l’any.
És en aquest període quan, a més de buscar més promocions, el shopper compara més els preus i consulta més els fulletons abans de realitzar la seva compra.
Per això, és important conèixer quines activitats promocionals tenen un impacte més gran en consumidor final. Dades interessants que converteixen el Nadal en un període important per a distribució i marques.
OTRAS INFORMACIONES
- Congreso AECOC. El sector cárnico consolida su crecimiento. En España se consume menos carne per de más calidad
- Congreso AECOC debatirá sobre las consecuencies del conflicto en Ucrania en el sector ganadero
- Se recupera el menú del mediodía como opción de consumo para los españoles, según AECOC
- Hostelería de España, Aecoc y Fiab presentan al Gobierno sus medidas para minimizar el impacto económico de la COVID-19