INTERPORC impulsa un pla amb 8 línies estratègiques per abordar els reptes de futur del sector porcí

La Interprofessional del Porcí de Capa Blanca (INTERPORC) ha elaborat un Pla Estratègic Sector Porcí, en què defineix 8 línies estratègiques amb què abordar els reptes de futur que es presenten.

 

 

El document ha estat presentat per Alberto Herranz, juntament amb Pedro Rodrigo i Miguel Sabater, responsables de la iniciativa Future of Food de Deloitte, i pretén ser un full de ruta que “mitigui els impactes a què s’enfronta el sector i ens prepari per a competir al nou escenari que s’acosta”.

Un escenari que, segons ha explicat el director d’INTERPORC, ve marcat pel canvi de tendència experimentat l’any 2022, després d’un període de creixement sostingut durant la darrera dècada (+4% anual entre el 2010-21). A l’últim any, assistim a un important augment dels costos de producció i el consegüent descens de la producció, derivats, entre altres qüestions, de la guerra a Ucraïna i les conseqüents dificultats en el comerç internacional o el subministrament de matèries primeres.

Però també, ha afegit, “ens enfrontem a dos grans reptes: les noves exigències regulatòries en matèria de benestar animal i de reducció d’emissions de gasos amb efecte d’hivernacle; il?augment de la intensitat competitiva mundial d?altres mercats exportadors”. El Pla Estratègic Sector Porcí “requereix de la involucració activa de tots els agents sectorials per a la seva consecució amb èxit, així com implementar un conjunt d´iniciatives crítiques d´àmbit individual i sectorial”.

8 línies estratègiques, 22 iniciatives

  • El Pla Estratègic Sector Porcí concreta 8 línies estratègiques:
  • Potenciar la imatge i la reputació del sector
    Enfortir les polítiques de bioseguretat
  • Impulsar el desenvolupament de productes i mercats d’alt valor
  • Transformar la configuració de la cadena de valor cap a un model més competitiu, sostenible i resilient
  • Atreure, desenvolupar i retenir el talent necessari
  • Activar la inversió en R+D+i en sostenibilitat i producte
  • Potenciar l’economia circular a tota la cadena de valor i impulsar noves fonts de negoci per al sector a futur.

Juntament amb aquests 8 objectius, es defineixen a més “22 iniciatives independents, executables i transversals a tot el sector”, que permetin desenvolupar-lo.

ÚLTIMES NOTÍCIES

El Grup Vall Companys, un dels principals referents de la indústria agroalimentària espanyola, va tancar l’exercici 2024 amb una facturació global de 4.163 milions d’euros i es va posicionar com el primer grup empresarial del sector de l’alimentació a Espanya. Una part molt significativa d’aquesta activitat es concentra a Aragó, on la companyia va assolir una facturació de 904 milions d’euros, cosa que representa el 21,7% del total del grup. Aquesta aposta estratègica per la regió es tradueix en una sòlida implantació industrial, amb sis fàbriques i un centre logístic distribuïts a diferents localitats aragoneses. Presència industrial a Aragó La companyia compta amb una planta de pinsos i un escorxador de porcí a Ejea de los Caballeros, una fàbrica de farina a Tardienta, una incubadora avícola a Sástago, una planta de processament de subproductes a Mercazaragoza i un assecador i comercialitzadora de pernil a Calamocha. Aquesta xarxa de centres genera més de 2.360 llocs de treball directes a la comunitat. Inversió i eficiència productiva Durant el 2024, Grup Vall Companys va destinar més de 8,2 milions d’euros a noves inversions a Aragó, amb l’objectiu de modernitzar les instal·lacions, millorar l’eficiència energètica i incorporar tecnologies d’última generació. Destaca la inversió realitzada a Calamocha, on s’han instal·lat plaques solars i calderes de biomassa, i s’hi ha incorporat tecnologia d’altes pressions per garantir la competitivitat als mercats internacionals. També s’han executat millores importants a Ejea i Mercazaragoza, amb un fort component en autoconsum energètic. Aragó, eix de l’economia circular del Grup La comunitat aragonesa també s’ha convertit en el centre neuràlgic dels projectes d’economia circular del grup. Entre ells, el desenvolupament de Biovall Heparine Science en col·laboració amb Bioibèrica, per a la producció d’heparina a partir de mucosa porcina, i l’ampliació de VEOS Ibèrica, a Monzón, especialitzada en la transformació de sang porcina en ingredients proteics. Aquest darrer projecte preveu una inversió superior a 71 milions d’euros, amb la incorporació de línies de producció per a col·lagen i plasma destinats al consum humà. Talent, formació i projecció internacional L’aposta pel talent local i la formació contínua és un altre dels pilars del grup, que compta amb més de 200 convenis amb universitats i centres de formació professional, molts a Aragó. El 2024, Vall Companys va invertir més de 480.000 euros en formació interna, cosa que li ha valgut el reconeixement com a TOP Employer per cinquè any consecutiu. En paral·lel, el grup manté la seva projecció internacional a Amèrica Llatina, on des del 2017 ha desenvolupat aliances a països com Perú, Colòmbia, Mèxic, Uruguai i Brasil, fomentant la producció local i generant noves oportunitats professionals per al seu equip. Enviar comentarios Paneles laterales Historial Guardado Resultados de traducción disponibles
El Grup Vall Companys, un dels principals referents de la indústria agroalimentària espanyola, va tancar l’exercici 2024 amb una facturació […]
Veure més

Col·laboradors