La carn de proteïna vegetal, perd manxa. Així ho explica La Vanguardia en un article del qual ens fem ressò. Segons la capçalera nacional, les vendes dels substituts de la carn als Estats Units han caigut un 10,5% fins al setembre.
Segons un estudi de Boston Consulting Group, els dos principals frens propis són el preu i el sabor. “El valor del producte plant-based duplica el de la carn convencional i per això, les hamburgueses, salsitxes o embotits vegetals encara són un producte premium”, sosté. El segon element a millorar és el sabor. Segons l’estudi, tot i que 7 de cada 10 consumidors estan interessats a tastar el producte, només el 30% considera que la carn vegetal sap igual o millor que l’original.
Aquest mateix estudi apunta que durant la pandèmia el consumidor ha tornat als aliments bàsics i després, ha arribat la hiperinflació. Han pujat els preus de les primeres matèries i del transport i l’increment s’ha repercutit al consumidor final.
A més, les borses han patit un descens generalitzat i hi ha menys diners disponibles al mercat, cosa que ha minvat els recursos i ha incrementat les exigències dels inversors per assolir la rendibilitat. “Davant d’aquest panorama, és previsible una concentració d’empreses”, apunten a La Vanguardia.