La Generalitat de Catalunya crea un nou prototip culinari de xai per incrementar-ne el valor afegit

El marc de l’Estratègia Alimentària de Catalunya, i amb la col·laboració amb la Fundació Alícia, el Departament d’Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural, a través de la Direcció General d’Empreses Agroalimentàries, ha creat dos nous prototips culinaris amb el xai i els llegums per incrementar el valor afegit d’aquests dos productes. Concretament amb el xai s’ha creat un guisat de 5a gamma amb les parts del xai que tenen menys valor comercial.

 

Fruit d’aquesta col·laboració amb la Fundació Alícia, i en el marc de l’Estratègia Alimentària de Catalunya, a principis d’any es va iniciar el projecte “Elaborats de productes del sector primari per incrementar-ne el valor afegit”. La base d’aquesta iniciativa és fomentar la innovació en petites i mitjanes empreses i productors del sector primari i acompanyar-los en la ideació i el desenvolupament de nous productes que suposin un valor afegit pel seu potencial culinari i gastronòmic.

Vincle amb la cultura del país

L’elaborat a partir de carn de xai és estratègic per potenciar un sector que es veu afectat per una baixada de producció i consum. Com a producte amb un gran vincle amb la cultura alimentària del país, es visualitzen oportunitats en termes de territori i paisatge i la possibilitat de treballar amb races autòctones.

Per idear els nous productes, es van incorporar al projecte aliances estratègiques transversals amb la participació del Grup Llobet, l’Escola Agrària i Alimentària de l’Empordà, la Federació de Cooperatives Agràries de Catalunya, PRODECA i l’IRTA.

L’objectiu és crear nous elaborats fàcils i senzills d’elaborar, comprensibles i identificables per les persones consumidores, ser productes reals i no productes transgressors, estar basats en el coneixement gastronòmic o que garantissin un preu ètic i coherent per a elaboradors, transformadors i consumidors .

ÚLTIMES NOTÍCIES

El Grup Vall Companys, un dels principals referents de la indústria agroalimentària espanyola, va tancar l’exercici 2024 amb una facturació global de 4.163 milions d’euros i es va posicionar com el primer grup empresarial del sector de l’alimentació a Espanya. Una part molt significativa d’aquesta activitat es concentra a Aragó, on la companyia va assolir una facturació de 904 milions d’euros, cosa que representa el 21,7% del total del grup. Aquesta aposta estratègica per la regió es tradueix en una sòlida implantació industrial, amb sis fàbriques i un centre logístic distribuïts a diferents localitats aragoneses. Presència industrial a Aragó La companyia compta amb una planta de pinsos i un escorxador de porcí a Ejea de los Caballeros, una fàbrica de farina a Tardienta, una incubadora avícola a Sástago, una planta de processament de subproductes a Mercazaragoza i un assecador i comercialitzadora de pernil a Calamocha. Aquesta xarxa de centres genera més de 2.360 llocs de treball directes a la comunitat. Inversió i eficiència productiva Durant el 2024, Grup Vall Companys va destinar més de 8,2 milions d’euros a noves inversions a Aragó, amb l’objectiu de modernitzar les instal·lacions, millorar l’eficiència energètica i incorporar tecnologies d’última generació. Destaca la inversió realitzada a Calamocha, on s’han instal·lat plaques solars i calderes de biomassa, i s’hi ha incorporat tecnologia d’altes pressions per garantir la competitivitat als mercats internacionals. També s’han executat millores importants a Ejea i Mercazaragoza, amb un fort component en autoconsum energètic. Aragó, eix de l’economia circular del Grup La comunitat aragonesa també s’ha convertit en el centre neuràlgic dels projectes d’economia circular del grup. Entre ells, el desenvolupament de Biovall Heparine Science en col·laboració amb Bioibèrica, per a la producció d’heparina a partir de mucosa porcina, i l’ampliació de VEOS Ibèrica, a Monzón, especialitzada en la transformació de sang porcina en ingredients proteics. Aquest darrer projecte preveu una inversió superior a 71 milions d’euros, amb la incorporació de línies de producció per a col·lagen i plasma destinats al consum humà. Talent, formació i projecció internacional L’aposta pel talent local i la formació contínua és un altre dels pilars del grup, que compta amb més de 200 convenis amb universitats i centres de formació professional, molts a Aragó. El 2024, Vall Companys va invertir més de 480.000 euros en formació interna, cosa que li ha valgut el reconeixement com a TOP Employer per cinquè any consecutiu. En paral·lel, el grup manté la seva projecció internacional a Amèrica Llatina, on des del 2017 ha desenvolupat aliances a països com Perú, Colòmbia, Mèxic, Uruguai i Brasil, fomentant la producció local i generant noves oportunitats professionals per al seu equip. Enviar comentarios Paneles laterales Historial Guardado Resultados de traducción disponibles
El Grup Vall Companys, un dels principals referents de la indústria agroalimentària espanyola, va tancar l’exercici 2024 amb una facturació […]
Veure més

Col·laboradors