Les empreses internacionals potencien la seva participació a Alimentaria & Hostelco 2024, amb les empreses asiàtiques liderant la tornada

Alimentaria&Hostelco, la plataforma internacional líder en alimentació, begudes, food service i equipament hostaler, tornarà al recinte Gran Via de Fira de Barcelona del 18 al 21 de març del 2024, amb un increment de l’oferta internacional del 15% respecte a l’anterior edició . Entre les prop de 900 empreses expositores foranes, que se sumen a les 2.300 espanyoles, destaca el lideratge de les italianes i el retorn de les asiàtiques després de la covid.

 

 

Com en les edicions anteriors, Itàlia torna a liderar la participació internacional, amb més de 50 firmes i 2.365 m2 de superfície, i el suport de l’Agència Italiana per al Comerç Exterior ITA – ICE i la Cambra de Comerç i Indústria Italiana per a Espanya, a les quals se sumen les regions del Piemont i, per primera vegada, de la Campània. A més, marques de qualitat del país, com el Consorzi per la Tutela del Formaggi Grana Padano o el Consorzi Parmigiano Reggiano i més de 30 firmes tindran el seu propi espai als sectors Interlact, Fine Foods, Grocery Foods, Coffee, Bakery&Pastry, Intercarn, i Snacks, Biscuits and Confectionery.

Després d’Itàlia, els països que ocuparan un espai expositiu més gran a Alimentaria&Hostelco 2024 seran Turquia (1.080 m2), Xina i Hong Kong (1.069 m2), Polònia (981 m2), Portugal (796m2), França (561 m2), Bèlgica (5 m2), Alemanya (514 m2), Països Baixos (421 m2) i Argentina (379 m2). En la majoria dels casos, creixen en metratge i nombre d’empreses respecte de l’edició anterior. Així mateix, incrementa notablement la participació dels Estats Units i el Marroc.

 

Tornen les empreses asiàtiques

Una de les novetats de limentaria&Hostelco serà l’increment de la participació de les empreses asiàtiques, sobretot les procedents de China&Hong Kong i Taiwan, que no van tenir presència el 2022 a causa de les restriccions de la covid.

La Xina comptarà amb nou grans espais amb desenes d’empreses agrupades sota el paraigua de la Cambra de Comerç Xinesa d’Importació i Exportació d’Alimentació (CCCFNA) a International Pavilions, Expoconser, Snacks, Biscuits&Confectionery, Restaurama i Organic Foods. Per la seva banda, Taiwan concentrarà les seves propostes per als professionals del foodservice al sector Restaurama.

Tailàndia, Corea del Sud, Indonèsia i el Japó també tindran una presència destacada, i completaran l’oferta de productes de la gastronomia oriental als pavellons dels seus països, ubicats a International Pavilions.

 

Col·laboradors