L´Organització Europea de Consumidors denuncia l´engany de l´etiqueta de neutralitat climàtica

“L’afirmació ‘100% neutre en CO2’ en un producte és científicament inexacta i enganyosa per als consumidors. No hi ha manera de verificar als supermercats que es tracta d’un projecte de captura de carboni que la justifiqui”. L’Organització Europea de Consumidors-BEUC ha denunciat la pràctica que cada cop més empreses petites visibilitzen als lineals dels establiments. Des de l’entitat europea expliquen que, en realitat, utilitzen la compensació d’emissions.

 

 

Per a l’Organització Europea de Consumidors, aquestes etiquetes constitueixen una indicació enganyosa que aporta un valor de màrqueting amb què juguen les companyies. Segons el seu estudi, més de la meitat dels consumidors europeus creuen que les qüestions mediambientals influeixen en les eleccions alimentàries. L’organisme demana, doncs, la prohibició d’aquestes etiquetes.

La seva demanda es recolza en les proposicions presentades fa un any per la Comissió Europea per lluitar contra el greenwashing o rentat d’imatge verda.

Col·laboradors