Anafric es presenta a Alimentaria en un dels estands més importants de la fira: 600 m2 i 11 empreses del sector carni

Del 18 al 21 de març, Alimentaria torna, amb més força que mai, comptant amb un dels pavellons més importants, el d’Intercarn, per situar el sector espanyol com un dels proveïdors de carns i productes carnis líders al món.

Anafric, associació càrnia espanyola, torna a ser present  doblant la seva presència física amb un dels estands més importants de la fira. Els seus 600 m2 seran compartits per 11 de les marques més importants del sector carni, donant protagonisme a les carns d’oví, cabrum, boví i porcí. Per a Josep Friguls, president d’Anafric, “la indústria càrnia és present a Alimentaria per demostrar que és un sector estratègic, eficient i sostenible, a més de buscar noves oportunitats i mercats per portar el nostre producte de qualitat”.

 

Destacar el valor del sector carni

En aquest sentit, des d’Anafric es fa palesa la importància d’aquest sector per a l’economia i la marca Espanya: “Espanya és un dels principals països exportadors de carnis del món. El carni és el quart sector industrial d’Espanya i la seva xifra de negoci” (més de 33.218 M€ el 2022) suposa més del 23% de tot el sector alimentari espanyol, segons dades del Govern d’Espanya, també lidera les exportacions del sector i és l’ocupador més gran de la indústria alimentària, amb més de 118.000 llocs de treball directes (24,7% del total)”.

Segons les últimes dades facilitades en el passat congrés d’AECOC, els productes carnis han tancat el 2023 amb un increment de demanda a Espanya del +2,7% en volum i el consum anual de carn per habitant, constatant-se l’increment d’un 7% en les vendes de plats preparats carnis.

El pavelló d’Intercarn servirà precisament per evidenciar tota aquesta potència i adaptació a les noves tendències del consum i la sostenibilitat, destacant sobretot en el paper essencial en el desenvolupament de l’economia rural i fonamental per a l’equilibri entre comunitats.

 

11 expositors, 11 marques, un estand

La diversitat de marques, productes i serveis dels 11 expositors de l’estand agrupat d’Anafric és la imatge que pot resumir millor el pavelló d’Intercarn: empreses capdavanteres, amb àmplia experiència i avalades pels seus clients i mercats.

Com bé expressen alguns dels seus expositors, Alimentaria és un impuls necessari per al sector.

Les marques expositores són:


Què opinen els expositors?

Expositores Anafric Alimentaria

 

 

▶Grupo Vergara, negoci familiar dedicat a la ramaderia a què ha aplicat els més alts estàndards de qualitat i excel·lència per constituir una empresa líder del sector carni, expressa que: “Alimentaria suposa l’aparador perfecte per poder arribar a aquells potencials clients que fins ara no ens coneixien i que estan buscant un producte de qualitat diferenciada”, explica el seu responsable de Comunicació, Màrqueting i Disseny, Verónica Riesco.

Per, Felix Lurbe Bellidoles manager de Carnes Félix, la presència a Alimentaria de la mà d?Anafric “suposa una gran oportunitat per donar a conèixer els nostres productes i establir contactes amb potencials clients i distribuïdors”.

Des de Celevant, el seu director Eduard Morancho explica que “Alimentaria és un punt de trobada a nivell internacional de màxim interès. D’una banda, per trobar potencials clients i per altra banda, per reforçar les relacions amb les nostres xarxes de networking nacionals”.

▶Pirinat, carn ecològicaRaimon Camprubí, cofundador i director comercial, també ha apostat per la seva presència agrupada a Alimentaria perquè “és la fira de casa. És una fira per poder presentar productes o packaging nous i sobretot per aconseguir clients nous i fidelitzar els que tens”.

“Per Sucarn és gairebé una cita obligada exposar a la fira Alimentària. Aquest any especialment, que Sucarn compleix el seu 40è aniversari”, explica Carles Juvanteny, gerent de l’empresa. “Es tracta d’un referent al món de l’alimentació tant a Espanya, Europa com al món”.

I de la mateixa opinió és Rafael Aranda, gerent de Coviher, empresa que treballa i impulsa el bestiar oví i cabrum a Andalusia: “És una oportunitat per a nous negocis i ho fem des d’un estand que és com casa nostra”.

▶Grup Viñas, grup d’empreses familiar del sector agroalimentari dedicat a la producció de carn de boví, també participa a l’estand agrupat d’Anafric. La seva aposta per la integració del cicle complet de producció, des de les granges fins a la distribució final del producte comporta que ofereixin una gamma completa de productes de carn de vedella amb totes les garanties de qualitat i seguretat alimentària, adaptant-se a les necessitats dels clients.

▶Productes del Cinquè Quart, S.A. (PCQ) es dedica exclusivament a l’elaboració, manipulació i comercialització dels subproductes de la totalitat dels animals sacrificats i és una de les empreses líders en el sector dels productes de triperia, no només a Catalunya sinó també a l’estat espanyol.

▶Escorxador Frigorífic Reixach també estarà a Alimentaria. És una empresa especialitzada a abastar totes les etapes de la producció de carn de porc. La seva activitat se centra en l’especejament, la conservació, la congelació i la distribució d’una àmplia varietat de productes frescos i congelats.

▶Ecològica dels Pirineus és una empresa que es dedica a la producció d’aliments sans i de qualitat, respectant el medi ambient, el benestar animal i impulsant el desenvolupament local. Es dediquen a la producció ecològica de boví i xai.

▶Murgaca ha mantingut el seu creixement tant en volum de producció com en gestió de qualitat. Per això, ha esdevingut l’empresa líder espanyola en exportació de carn d’oví 100% Halal. “El reconeixement dels nostres clients ens avala”, ha explicat, Esperanza Díaz. Del 18 al 21 de març, Murgaca estarà a l’estand conjunt d’Anafric a Alimentaria.

Col·laboradors