Això no és un bistec “és la nova campanya que han iniciat sis organitzacions europees, encapçalades per la UECBV, AVEC CLITRAVI, Copa Cogeca EFFAB, i la Confederació Internacional de Carnissers a través de la qual volen deixar constància l’ús de les denominacions tradicionals de productes carnis i lactis per part de nous productes vegans o sense producció càrnia. Les associacions representants de sector animal a Europa exposen que amb la participació de l’creixent nombre d’empreses multinacionals en el mercat vegà, “hi ha hagut en els últims anys una empenta perquè denominacions com “filet”, “hamburguesa”, “salsitxa”, a imitacions de productes lactis i carn d’origen vegetal “.
L’Associació Empresarial Càrnica, Anafric, considera que aquestes multinacionals estan “usurpant” un “terreny que culturalment ha estat associat a la carn, el que pot provocar malentesos entre el consumidor final, a l’creure que compra carn, quan no ho és”, explica , José Friguls, president d’Anafric. Per això, Anafric se suma a la campanya europea.
Per què la campanya
El Parlament Europeu debat durant aquest setmana la prohibició de l’ús de les denominacions habituals de la carn i els elaborats carnis per a la venda de productes vegetals que no contenen carn en la seva composició.
La campanya europea, que també pot seguir-se en mitjans socials
a través de les etiquetes #EstoNoEsUnFilete #EstoNoEsUnaHamburguesa
i #EstoNoEsUnaSalchicha, apressa les multinacionals amb productes d’origen vegetal a buscar-se denominacions pròpies per no confondre el consumidor “.
La associacions europees insten els eurodiputats a defensar l’Esmena 165 original tal com es va aprovar en l’informe de la ComAgri sobre el nou Reglament de l’OCM a l’abril de 2019 i no acceptarà cap concessió a l’respecte. “No podem posar en perill el dret dels consumidors a disposar d’informació fiable sobre les característiques i els valors nutricionals dels productes que compren”