Segons l’última enquesta sobre hàbits de consum elaborada per la Mesa de Participació Associacions de Consumidors (MPAC) els mercats municipals guanyen atracció de cara al comprador (passen de l’11% del 2021 al 13%, el 2022). Tot i que el supermercat continua sent el centre neuràlgic de les compres del consumidor català, un 53% de les compres de la cistella de la compra es faria en aquesta superfície. Un 11% dels consumidors es queden amb el petit comerç.
L’estudi també analitza l’estat de la compra online a Catalunya. L’estudi revela que el 20% dels consumidors catalans utilitzen internet com a canal de compra habitual, encara que aquesta quota triplica la mitjana estatal.
L’estudi també es fa ressò de la importància que el consumidor dóna a les xarxes socials que les pren com a font d’informació per acceptar o rebutjar el producte.
El consumidor català és conscient de la importància de l’alimentació per a la salut i, segons això, un 73% afirma mantenir hàbits saludables. més d’un terç dels consumidors asseguren que en determinen la compra en funció de si el fabricant o el distribuïdor té un comportament social ètic.
Més informació a EL PERIÓDICO DE CATALUNYA